اخبار

چاق ها ،لطفا کمربندها را نبندید.

چاق ها ،لطفا کمربندها را نبندید.
کمربندهای لاغری حداکثر 5 تا 10 درصد در لاغری تاثیر دارند.
 دردسر ها سر همین چند کیلو گوشت اضافه است، اینکه باید کلی زل بزنی به لباس های مانکنی پشت ویترین و فقط حسرت پوشیدنشان را بخوری.

یا اینکه برای خرید لباس هر میهمانی باید کلی پاساژها و مغازه ها را بگردی و تهش برسی به خرید چند متر پارچه و دادن آن به خیاط تا مگر لباسی بدوزد در حد قد و قواره خودت...

دردسر جر خوردن های لباسهایت که مدام باید حواست بهشان باشد که دهن باز نکنند و جر خورگی شان تا نا کجا آباد نرود هم همه اش سر همین چند کیلو گوشت اضافه است...

هزار جور درد و مرض و بیماری هم که چاقی سر آدم می آورد را همراه همه اینها بگذاریم کنار، آنچه که دو میلیارد آدم چاق روی این کره خاکی را حرص می دهد و جری می کند و آنها را به درد سر  می اندازد متلک ها و طعنه هایی است که از دوست و آشنا و فامیل و در و همسایه می شوند. متلک هایی که نمونه اش توی همین ایران خودمان فراوان است.

شنیدن این متلک ها و کشیدن این دردسر ها حالا عزم خیلی از آدم های چاق را برای لاغر شدن جزم و بازار تبلیغات وسایل و داروهای لاغری رسانه ها را هم حسابی داغ کرده ...

حالا از گن و چسب و کفش و قرص و دارو و هر آنچه که فکرش را کنی اختراع شده تا مگر این چند کیلو گوشت اضافه را آب کنند و بفرستند پی کارش...

در میان این همه وسایل و تجهیزات لاغری کمربندهای لاغری هم بازارشان حسابی داغ است، فکرش هم دلچسب است که یک گوشه بنشینی و لم بدهی و کمربند دور کمرت بلرزد و تو لاغری شوی!

اما بر خلاف همه تبلیغاتی که برای این کمربندها می شود یک فیزیوتراپیست می گوید: این کمربندها در خوشبینانه ترین حالت و در کنار روش های دیگر از جمله اصلاح تغذیه و افزایش بدنی احتمال دارد بین 5 تا 10 درصد در لاغری افراد موثر باشند.

مرتضی عزیزیان در گفت و گو با خبرنگار وبدا، با بیان اینکه موثرترین شیوه در لاغری استفاده از تغذیه مناسب و نیز تحرک کافی است، می گوید: استفاده از ابزاری مانند کمربندهای لاغری بنا بر تحقیقات صورت گرفته آن هم در کنار سایر روش ها از جمله اصلاح تغذیه و نیز افزایش تحرک تنها احتمال دارد پنج تا هفت درصد در لاغری افراد موثر باشد.

وی با اشاره به وجود انواع کمربندهای لاغری ادامه می دهد: در نوع معمولی این کمربندها که از جنس پلاستیک و یا مشما بوده کمربند به دور کمر بسته می شود که این نوع کمربند می تواند در افرادی که دچار افتادگی شکم هستند و زنان باردار در جمع کردن شکم موثر باشد.

عزیزان کمربندهای مکانیکی، الکتریکی و مکانیکی-الکتریکی که در آنها از دستگاه های مکانیکی و یا جریانهای الکتریکی برای لرزش کمربند استفاده می شود را انواع دیگر کمربندهای لاغری عنوان می کند و می گوید: این کمربندها گردش خون و متابولیسیم را تا حدی در ناحیه شکم بالا برده که این امر تا حدی به سوختن چربی در این نواحی کمک می کند.

به گفته عزیزیان این نوع کمربندها نیز در کنار سایر عوامل و روشهای لاغری از جمله اصلاح تغذیه و افزایش تحرک احتمال دارد پنج تا هفته درصد و در خوشبینانه ترین حالت 10 درصد در لاغری افراد موثر باشند.

 ... پنج درصد و در خوشبینانه ترین حالت 10 درصد، این همه کارایی این کمربندها است، آن هم زمانی که رژیم غذایی درستی داشته باشی و به اندازه کافی تحرک کنی...

حالا میل خودتان است که این کمربندها را ببندید یا نبندید، اما این را بگویم شاید این کمربندها برای کاهش وزن کارایی چندانی نداشته باشند، اما مطمئنا در به خطر افتادن جان افراد هیچ دخالتی ندارند.

شایعاتی که این کمربندها ملکولهای چربی را می شکنند و احتمال دارد این ملکولها وارد خون شوند و جان افراد را به خطر بیندازند را دکتر عزیزیان به طور کلی رد می کند و می گوید: این کمربندها به هیچ عنوان قدرت شکستن مولکولهای چربی شکم را ندارند.

این فیزیوتراپیست می گوید: زمانی که مولوکولهای چربی نمی شکنند قطعا شایعاتی مبنی بر اینکه با شکسته شدن مولکولهای چربی توسط این کمربندها احتمال ورود آنها به درون خون و مرگ افراد وجود دارد نیز قطعا صحت ندارد.

وی به جراحی های چربی بدن نظیر لیپو ساکشن نیز اشاره می کند و ادامه می دهد: در اینگونه جراحی ها به هنگام خروج چربی چنانچه وریدی پاره شده باشد، احتمال ورود چربی به دورن خون وجود دارد اما قطعا در استفاده از کمربندهای لاغری چنین امری صحت ندارد زیرا این کمربندها حتی قادر به شکستن مولکولهای چربی هم نیستند.

... و خلاصه اینکه لاغر شدن این همه قرص و دارو و کفش و کمربند نمی خواهد و ته همه اینها با داشتن یک رژیم غذایی درست و کمی هم ورزش به راحتی می توان از شر این گوشت های اضافه خلاص شد. 

۶ آبان ۱۳۹۳ ۱۲:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید