اخبار

وزیر بهداشت : شاهد اتفاقات خوبی در حوزه نیروی انسانی و مسائل رفاهی کارکنان خواهیم بود.

وزیر بهداشت :  شاهد اتفاقات خوبی در حوزه نیروی انسانی و مسائل رفاهی کارکنان خواهیم بود.
دکتر هاشمی : امیدواریم که با سابقه و تجربه ای که معاون جدید توسعه مدیریت و منابع دارند، شرمنده کارمندان عزیزمان نباشیم

وزیر بهداشت گفت: در یکسال آینده شاهد اتفاقات خوبی در حوزه نیروی انسانی و مسائل رفاهی کارکنان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر سید حسن هاشمی در جلسه تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع، به حضور معاونین تأثیرگذار در این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: در کنار ما اساتید ارزشمندی قرار دارند که هر کدام می توانند مجموعه وزارتخانه را اداره نمایند.

وی حضور دکتر صدرالسادات، معاون جدید توسعه مدیریت و منابع را در این سمت مایه افتخار دانست و گفت: با توجه به مسئولیت های خطیری که ایشان در حوزه توسعه مدیریت و منابع و نیروی انسانی داشتند، شاهد تغییرات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

وزیر بهداشت با بیان این که امیدواریم ثمره مسئولیتمان در این دوره از دولت کمک به آسایش و آرامش مردم باشد، گفت: باید در مسئولیتمان به بزرگانی مانند شهید بهشتی که شیفته خدمت بودند نه تشنه قدرت، تأسی کنیم.

دکتر هاشمی حضور دکتر صدرالسادات در وزارت بهداشت را میمون و مبارک دانست و گفت: اعتقاد دکتر صدرالسادات این است که معاونت توسعه در ستاد و در دانشگاه، "نه" بزرگ سیستم نباشد.

 

امور رفاهی یکی از دغدغه های وزارت بهداشت

وزیر بهداشت یکی از دغدغه های این وزارتخانه را در یک سال گذشته امور رفاهی کارکنان در ستاد و دانشگاهها عنوان کرد و گفت: یکی از مظلوم ترین بخش های کارمندان دولت، کارمندان حوزه بهداشت و درمان هستند که آنها در این حوزه، حتی از خدماتی که به دیگران می دهند، بی بهره اند.

دکتر هاشمی یادآور شد: در شهرهای زیارتی و سیاحتی امکانات رفاهی زیادی در اختیار بقیه دستگاه های دولتی قرار دارد که وزارت بهداشت در این خصوص از کمترین امکانات برخوردار است و در خصوص نحوه پرداخت هزینه ها و بیمه های تکمیلی نیز از بسیاری از دستگاهها عقب تریم و متأسفانه کارکنان حوزه بهداشت و درمان از این امکانات بی بهره اند.

وی یکی از دلایل نپرداختن به امور رفاهی را وجود برخی حاشیه سازی ها و غوغا سالاری ها عنوان کرد و گفت: شاید خیلی ها فکر می کنند که ما آنها را فراموش کرده ایم در حالی که این طور نیست؛ یا فرصت برای انجام این امور نداشته ایم و یا راه حل موثری برای رسیدگی به امور رفاهی پیدا نکرده ایم.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که باید قدم های موثری در زمینه مسائل رفاهی برداشته شود، گفت: امیدواریم که با سابقه و تجربه ای که معاون جدید توسعه مدیریت و منابع دارند، شرمنده کارمندان عزیزمان نباشیم و در این یک سال آینده اتفاقات خوبی در این حوزه صورت گیرد و کارها بهتر از گذشته پیش رود.

دکتر هاشمی در ادامه سخنان خود ضمن قدردانی از خدمات دکتر حریرچی، معاون سابق توسعه مدیریت و منابع گفت: وی یکی از موثرترین مدیرانی است که با همکاری صمیمانه همکارانش در یک سال و اندی از مدیریت خود در این حوزه، خدمات بسیار موثری را انجام داده اند و به همین دلیل احساس کردیم که حضور وی به عنوان قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت کمک کننده باشد.

وزیر بهداشت گفت: امیدواریم با مجموعه برنامه ریزی هایی که صورت خواهد گرفت، دانشگاه های علوم پزشکی مستقل شوند و بیمارستان ها به عنوان یک واحد مستقل اقتصادی به فعالیت خود ادامه دهند.

دکتر هاشمی افزود: قائم مقام وزیر و معاون کل وزارتخانه از این پس وقت بیشتری در حوزه بهداشت و درمان به ویژه حوزه بهداشت خواهند گذاشت و کمک موثری به این حوزه خواهد داشت.

 

ضرورت پرهیز از هرگونه حاشیه سازی

وزیر بهداشت با بیان این که باید بدون هیچ حاشیه سازی فعالیت ها ادامه یابد، گفت: از این پس امورات وزارتخانه با قوت بیشتری پیش خواهد رفت.

وی گفت: مجموعه ای هستیم که با نیت کاملا خالصانه و اراده ای مومنانه کار را شروع کرده و باید آن را با توکل به خداوند به پیش ببریم و قطعاً در این دوره از مدیریت هیچ حاشیه ای وجود نخواهد داشت.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: این مجموعه مدیریتی مصمم است در جهت تحقق اهدافی که در راستای رضایتمندی مردم و تحکیم نظام است، پیش بروند و بتواند بار سنگین ارتقاء سلامت مردم را با امانتداری، به سلامت به مقصد برسانند.

گفتنی است در مراسم تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع که با حضور معاونین این وزارتخانه، روسای دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در تهران و جمعی از مدیران و کارشناسان برگزار شد، وزیر بهداشت با اهدای لوح تقدیر از خدمات دکتر حریرچی معاون سابق توسعه مدیریت و منابع قدردانی و حکم انتصاب وی به سمت قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت و نیز حکم دکتر صدرالسادات به سمت معاون توسعه مدیریت و منابع را ابلاغ کرد

۶ آبان ۱۳۹۳ ۱۴:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید