اخبار

نشست عمومی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

نشست عمومی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.
موضوع این نشست که اعضای آن از مراکز آموزش عالی، ادارات ،کارخانجات و موسسات دولتی سطح استان گرد آمده بودند ،فرهنگ روحیه نقد پذیری بود.
سومین نشست عمومی اعضاء شورای امر به معروف و نهی از منکر مراکز آموزش عالی ، ادارات ، کارخانجات و موسسات دولتی استان ، تحت عنوان فرهنگ روحیه نقد پذیری در مورخ 18/8/93 در سالن اجتماعات زنده یاد مهندس نوروز نژاد واقع در مرکز آموزشی ، درمانی امام رضا (ع) برگزار گردید .

دکتر رضا علی بخشی معاون فرهنگی ، دانشجویی دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین ، با توجه به قرار گرفتن در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان ، ماهیت و ادله قیام ابا عبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و یادآور شد که اعضاء شوراهای امر به معروف و نهی از منکر با هوشیاری کامل و رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر ، باید نسبت به این فریضه الهی همت گمارند . 
میهمان ویژه این نشست دکتر علیرضا واسعی دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی استان خراسان رضوی بود که ضمن ابراز خرسندی از اینکه این نشست در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی  واقع شده است . به بخشی از سخنان امام حسین (ع) در باب امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت آنچه امام حسین (ع) را به قیام وا داشت کسب قدرت ، ثروت و جام و مقام نبود و بنا به گفته خود آن بزرگوار سنت پیامبر (ص) و امام علی (ع) یعنی همانا امر به معروف و نهی از منکر بوده است ، دکتر واسعی  در خصوص فرهنگ روحیه نقد پذیری عنوان کرد : ستادهای امر به معروف و نهی از منکر دنبال آن هستند که روحیه نقد پذیری را در افراد تقویت و همچنین روحیه بی تفاوتی در بین شهروندان را از میان بردارند . وی محورهای سخنرانی خود را نقد و اهمیت آن ، شرایط و اصول نقد و نقد پذیری و نقد ناپذیری عنوان کرد و گفت: اگر در خصوص یک موضوع با یک شخص نقد می کنید . تمام ابعاد وجودی آنرا مورد نقد و بررسی قرار دهید و پرداختن از یک بعد ظالمانه و غیر منصفانه است .

 دکتر واسعی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط و اصول نقد اشاره کرد و گفت یک نقد منصفانه باید با آگاهی دقیق نسبت به موضوع نقد و شناخت روش ها و الگوی نقد و نیز شناخت نظریه ها و الگوهای جامعه شناسی و روان شناسی همراه باشد و به زبان ساده ، صریح و بدون کنایه عنوان شود . در این نشست یکروزه بیش از 650 نفر از اعضاء شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مراکز آموزشی عالی ادارات ، کارخانجات و موسسات دولتی استان حضور داشتند  که به کلیه شرکت کنندگان گواهی شرکت در کارگاه اهداء خواهد شد .

سومین نشت امر به معروف و نهی از منکر ----آبانماه 193-2 
سومین نشت امر به معروف و نهی از منکر ----آبانماه 193-6
سومین نشت امر به معروف و نهی از منکر ----آبانماه 193-4
سومین نشت امر به معروف و نهی از منکر ----آبانماه 193-3

۱۸ آبان ۱۳۹۳ ۱۵:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید