اخبار

آزرمی: نباید تخلف عده ای قلیل را به کل پزشکان متعهد مربوط دانست.

آزرمی: نباید تخلف عده ای قلیل را به کل پزشکان متعهد مربوط دانست.
معاون سیاسی استاندار کرمانشاه : دولت شرایط بسیار خوبی در حوزه سلامت فراهم کرده است
آیت اله آزرمی' در کارگروه سلامت استان کرمانشاه اظهار داشت: طی سال های گذشته بحث درمان و هزینه های پزشکی از جمله دغدغه های مردمی بود و باعث شده بود که برخی از افراد کم درآمد تمایلی به هزینه کردن در این بخش برای سلامتی خود نداشته باشند.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این موضوع در دستور کار جدی قرار گرفت و خوشبختانه زمینه هایی فراهم شد که این نگرانی مرتفع و مردم با حداقل هزینه بتوانند به درمان خود بپردازند.

آزرمی خاطرنشان کرد: امروز دولت شرایط بسیار خوبی در حوزه سلامت فراهم کرده و پرداخت 90 درصد هزینه های درمانی شهرنشینان و 95 درصد افراد روستایی امیدهای زیادی را در بین مردم ایجاد کرده است.

معاون سیاسی و امینتی استانداری همچنین به واقعی شدن تعرفه های پزشکی اشاره و خاطرنشان کرد: الان شرایط به گونه ای است که شرکت های بیمه ای دولتی زودتر از موعد مقرر هزینه های بیماران را به پزشکان پرداخت می کنند و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

وی افزود: امید می رود با اجرای این طرح، پدیده زیرمیزی گرفتن که در کرمانشاه نیز بسیار کمتر از استان های دیگر بود، به کلی از بین رفته و دیگر شاهد چنین پدیده ای نباشیم.

آزرمی یادآور شد: برخورد با متخلفان این عرصه حتمی است اما این برخوردها نباید به گونه ای باشد که زحمات قشر زحمتکش جامعه پزشکی زیرسوال رفته و تخلف عده ای قلیل را به کل پزشکان متعهد مربوط دانست.

وی همچنین از دانشگاه علوم پزشکی خواست تا با توجه به کاهش چشمگیر هزینه های درمانی در بخش دولتی و به تبع آن سرازیر شدن بخش عمده ای از مردم به سمت مراکز درمانی دولتی، خدمات خود را افزایش داده و شرایطی فراهم کنند که مشکلی برای مراجعین بوجود نیاید.

آزرمی در پایان، اظهار داشت: اگر ماجرا بخوبی مدیریت نشود، ممکن است طرح تحول نظام سلامت با بوجود آمدن پدیده های فامیل بازی در دادن نوبت های پزشکی و به دنبال آن تضییع حقوق بسیاری از شهروندان و غقب افتادن بیش از حد روند درمانی آن ها، با چالش مواجه شده و به خوبی مورد اجرا نشود.
۲۳ آبان ۱۳۹۳ ۱۹:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید