اخبار

ابولا را بیشتر بشناسیم

ابولا را بیشتر  بشناسیم
مسئول پیشگیری از بیماری های مرکز بهداشت استان کرمانشاه : ابولا از راه هوا منتقل نمی شود اما می بایست مردم در برابر هر بیمار تب داری که سرفه می کند از ماسک استفاده کنند.

مسئول پیشگیری از بیماری های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: بیماری ابولا در اثر یک نوع ویروس به وجود می آید و معمولا مرگ و میر بالایی دارد 

که از علائم اولیه آن می توان به تب -تهوع-سردرد-خستگی و در صورت شدت بیماری استفراغ، اسهال، سرفه و خونریزی اشاره کرد.

دکتر حسین بیگلری در گفتگو با خبرنگار وبدا گفت: راه انتقال از انسان به انسان بسیار واگیر می باشد لذا تماس و دست زدن به ترشحات بدن بیماران (بزاق ،ادرار ،خون،اسهال) بوسیدن و دست زدن به پوست کسانی که در اثر ابولا فوت شده اند بسیار خطرناک است.

وی پاشیده شدن ترشحات آلوده بیماران به مخاط دهان ، بینی و چشم افراد دیگر را از دیگر راه های انتقال بیماری دانست و گفت :هر چند ابولا از راه هوا منتقل نمی شود اما می بایست مردم در برابر هر بیمار تب داری که سرفه می کند از ماسک استفاده کنند.

مسئول پیشگیری از بیماریهای مرکز بهداشت  استان کرمانشاه اضافه کرد: کسانی که در طول سفر خود با مورد مشکوک به ابولا برخورد داشته باشند تا 30 روز بعد از تماس  باید مراقب سلامتی خود باشند و در صورت بروز علائم اولیه بیماری مانند تب ناگهانی ،تهوع،سردرد و استفراغ با اسهال  سریعا به نزدیک ترین پزشک یا مرکز بهداشت مراجعه کرده و یا علائم خود اطلاع دهند.

بیگلری گفت:در آفریقا ،ویروس ابولا از خفاش به میمون ،گوریل،شمپانزه و آهو  آفریقایی یا منتقل شده و انسانهایی که این حیوانات را شکار کرده و می خورند یا به ترشحات آلوده این حیوانات دست می زنند به این بیماری مبتلا می شوند اما در دیگر نقاط جهان فعلا تماس با انسانهای آلوده است که منجر به سرایت بیماری می شود.

۱ آذر ۱۳۹۳ ۱۲:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید