اخبار

یک مشاور: ناخن جویدن کودکان دلایل مختلف دارد

یک مشاور: ناخن جویدن کودکان دلایل مختلف دارد
اختلافات والدین، سخن گفتن از طلاق، عدم امنیت کودک، کتک کاری والدین، مرگ یکی از اطرافیان و... از اصلی ترین دلایل این پدیده است.

یک مشاور معتقد است، به کودکانی که ناخن می جوند به هیچ وجه نباید گفت "ناخن نجو" بلکه باید حواس کودک را به کار دیگری پرت کنیم تا دست از ناخن جویدن بردارد.

مهناز قراول باشی ، از ناخن جویدن به عنوان یک مشکل اضطرابی یاد کرد که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

وی اختلافات والدین، سخن گفتن از طلاق، عدم امنیت کودک، کتک کاری والدین، دیدن فیلم، مرگ یکی از اطرافیان و ... را زمینه ساز بروز حرکات تکراری از جمله ناخن جویدن دانست.

به گفته این مشاور به هیچ وجه نباید به کودک بگوییم "ناخن نجو" زیرا او با شندین این حرف ناخن جویدن را چندین برابر بیشتر می کند.

قراول باشی توصیه کرد: به جای توضیح دادن به کودک و طرح مسئله باید حواس او را از ناخن جویدن پرت کنیم و به او کاری بسپاریم که مجبور باشد با دستهایش انجام دهد.

وی یادآوری کرد: هرچقدر دفعات ناخن جویدن کمتر شود به مرور زمان از کودک جدا می شود.

این مشاور استفاده از لاک های تلخ درمانی را نیز مفید دانست و ادامه داد: می توان از این لاک ها برای کودک استفاده کرد، اما نباید به او توضیح دهیم این لاک چه خاصیتی دارد.

قراول باشی با تاکید بر اینکه مهمترین اصل در درمان ناخن جویدن ریشه یابی استرس و حل مشکل اضطرابی کودک است، عنوان کرد: برخی از افراد شخصیت اضطرابی دارند  و حتی اگر ناخن جویدن در آنها خوب شود ممکن است مکیدن دست یا شب ادراری جایگزین آن شود. پس باید ابتدا دلیل استرس کودک را بشناسیم و آن را ریشه ای حل کنیم
۳ آذر ۱۳۹۳ ۱۳:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید