اخبار

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ستاره‌دار شدن بیمارستانهای کرمانشاه خبر داد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ستاره‌دار شدن بیمارستانهای کرمانشاه خبر داد
دکتر حمیدرضا شتابی: با کلید خوردن بسته حمایت از بیماران خاص در طرح تحول نظام سلامت، حمایت های بیشتری از این بیماران صورت می گیرد .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ستاره‌دار شدن بیمارستانهای کرمانشاه خبر داد.

دکتر حمیدرضا شتابی در گفت و گو با خبرنگار وبدا، با اشاره به اجرای طرح ارتقاء هتلینگ بیمارستانها در فاز اول طرح تحول نظام سلامت، اظهار کرد: این کار از 15 اردیبهشت ماه در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار گرفت.

وی از اختصاص 62 میلیارد و 849 میلیون ریال اعتبار در این راستا خبر داد و اظهار کرد: ارتقاء هتلینگ بیمارستانها با اختصاص این میزان اعتبار در دو مرحله در دستور کار قرار گرفت.

شتابی با اشاره به اتمام فاز اول هتلینگ تمامی بیمارستانهای استان، گفت: در حال حاضر فاز دوم طرح شروع شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه یازده قلم ویژه طرح ارتقاء هتلینگ از جمله پتو و اقلام مورد نیاز بیماران خریداری شده، اظهار کرد: در این طرح سعی شده تا امکانات رفاهی و خدماتی بیمار و همراه او افزایش یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه همه بیمارستانها بر اساس طرح ارتقاء هتلینگ ستاره‌دار می شوند، افزود: در این طرح تمامی بیمارستانها باید بتوانند بر اساس امکانات رفاهی و خدماتی حداقل سه ستاره بگیرند.

شتابی ابراز امیدواری کرد: با توجه به وضعیت بیمارستانهای استان تمامی بیمارستانها حداقل سه ستاره را بگیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: برخی بیمارستانهای استان شرایط اخذ چهار ستاره را نیز دارند.

شتابی تصریح کرد: تلاش ما این است تا هتلینگ بیمارستانها را تا حدی ارتقاء دهیم که همه بیمارستانها بتوانند پنج ستاره شوند.

به گفته این مقام مسئول میزان تعرفه بیمارستانی بر اساس تعداد ستاره‌ها متفاوت بوده و از آنجا که پرداختی مردم با بیمه روستایی به سه درصد و با بیمه شهری به شش درصد کاهش یافته، این تغییرات تعرفه‌ای چندان حائز اهمیت نخواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین در خصوص بیماران خاص گفت: هنوز بسته حمایت از بیماران خاص کلید نخورده، اما خدمات‌رسانی به بیماران سرطانی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه هنوز بسته ویژه بیماران خاص در طرح تحول نظام سلامت کلید نخورده است، گفت: البته هنوز حمایت هایی که پیش از اجرای طرح برای بیماران خاص صورت می‌گرفت، ادامه دارد.

شتابی با بیان اینکه بیماران دیالیزی، ام اس، تالاسمی و هموفیلی جزء بیماران خاص محسوب می شوند، اظهار کرد: در گذشته معاونت درمان حمایت هایی را در تامین دارو و هزینه‌های درمان از این بیماران داشت که کماکان این حمایت‌ها ادامه دارد.

وی از افزایش حمایت از بیماران سرطانی با اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر این بیماران با بستری شدن در بیمارستانها مشمول طرح شده و علاوه بر این داروهای آنها نیز تامین می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه عمده داروهای این بیماران خارجی است و هزینه بالایی دارد، اظهار کرد: بیمارستان تعهد دارد تا داروهای این بیماران را که در بیمارستان بستری هستند تهیه و در اختیار آنها قرار دهد.

شتابی ابراز امیدواری کرد با کلید خوردن بسته حمایت از بیماران خاص طرح تحول نظام سلامت، حمایت های بیشتری از این بیماران صورت گیرد.

 

 

۸ آذر ۱۳۹۳ ۱۱:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید