اخبار

عضو هیئت علمی دانشگاه:انجام سونوگرافی برای مادران باردار ضروری است

عضو هیئت علمی دانشگاه:انجام سونوگرافی برای مادران باردار ضروری است
یک رادیولوژیست:سونوگرافی یک روش بی خطر برای تشخیص بیماریها است که ارزان بودن و در دسترس بودن از مزایای آن به شمار می رود.

یک رادیولوژیست گفت: انجام سونوگرافی برای مادران باردار در سه مرحله سه ماهه اول، سه ماهه دوم و سه ماهه سوم بارداری ضروری است.

دکتر محمدقریب صالحی در گفت و گو با خبرنگار وبدا، با بیان اینکه سونوگرافی یک روش تشخیصی است که برای تشخیص بسیاری بیماریها از آن استفاده می‌شود، اظهار کرد: در این روش بر خلاف سایر روش‌ها به جای اشعه ایکس از ماوراء صوت استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: همین امر موجب شده تا سونوگرافی یک روش بی خطر برای تشخیص بیماریها باشد که ارزان بودن و در دسترس بودن را نیز باید به مزایای آن اضافه کرد.

قریب صالحی استفاده از سونوگرافی در تشخیص جنسیت نوزاد و نیز اختلالات جنین را یکی از موارد کاربرد سونوگرافی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این سونوگرافی به عنوان روش تشخیصی عمومی در بیماریهای کبد، کلیه، مثانه، مجاری ادراری، دستگاه گوارش و حتی روده و معده نیز استفاده می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: همچنین از سونوگرافی برای تشخیص بیماریهای مغز نوزادان نیز استفاده می‌شود.

قریب صالحی لزوم سونوگرافی را در مادران باردار در سه مرحله مهم و حیاتی دانست و اظهار کرد: در مرحله نخست سونوگرافی باید در سه ماهه اول بارداری به منظور تشخیص سن بارداری و تعیین ختم زایمان انجام شود.

وی تصریح کرد: همچنین در سه ماهه دوم بارداری برای تشخیص اختلالات مادرزادی جنین باید سونوگرافی صورت گیرد تا در صورت نیاز و وجود اختلالات در جنین بتوان ختم زایمان را در همان مرحله داد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در سه ماهه سوم بارداری نیز انجام سونوگرافی برای تشخیص عوارض قبل از تولد جنین ضروری است و در این مرحله نیز در صورت وجود عوارض جدی در جنین ختم زایمان داده می‌شود.

 

 

۸ آذر ۱۳۹۳ ۱۱:۴۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید