اخبار

آغاز طرح پیشگیری از بیماری های دهان و دندان مادر و کودک

آغاز طرح پیشگیری از بیماری های دهان و دندان مادر و کودک
بر اساس این طرح خدمات دندانپزشکی برای روستاییان بصورت رایگان و در شهرها با گرفتن 30 درصد فرانشیز انجام می شود.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از شروع اجرای طرح پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان در کرمانشاه همزمان با سراسر کشور خبر داد.

دکتر سیروس نصیری در گفت و گو با خبرنگار وبدا، با اشاره به اجرایی شدن طرح پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان از روز گذشته(هفتم آذر) در سراسر کشور اظهار کرد: این طرح از بسته‌های طرح تحول نظام سلامت است که از روز گذشته همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه کلید خورد.

وی کودکان زیر 14 سال را جمعیت هدف این طرح عنوان و تصریح کرد:  این طرح شامل چند مرحله از جمله معاینه، آموزش، جرم‌گیری، فیشور سیلنت و فلورایدتراپی است.

نصیری اظهار کرد: این طرح در مراکز خدمات بهداشتی درمانی در مناطق روستایی بصورت رایگان و در مراکز شهری با گرفتن 30 درصد فرانشیز برای کودکان زیر 14 سال انجام می‌شود.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه معتقد است: در صورت اجرای درست و کامل طرح و نیز همکاری والدین در اجرایی شدن این طرح می توان تا حد 100 درصد از پوسیدگی و خرابی دندانهای کودکان در آینده پیشگیری کرد.

وی سلامت دندانها را بسیار موثر در سلامت دیگر ارگانهای بدن دانست و اظهار کرد: این طرح علاوه بر ارتقاء سلامت دندانها می تواند در پیشگیری از بسیاری بیماریهای دیگر نیز موثر باشد.

گفتنی است: این طرح امروز(شنبه، هشتم آذر)بصورت نمادین در کلینیک خدمات دندانپزشکی غدیر شهر کرمانشاه با حضور مسئولین بهداشت و درمان استان کلید خورد.

۸ آذر ۱۳۹۳ ۱۲:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید