اخبار

رییس مرکز دیابت کرمانشاه گفت: دیابت مادر باردار ممکن است منجر به ابتلای نوزاد به دیابت شود.

رییس مرکز دیابت کرمانشاه گفت: دیابت مادر باردار ممکن است منجر به ابتلای نوزاد به دیابت شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه: عدم تحمل گلوکز طی دوران حاملگی را دیابت حاملگی می نامند.

رییس مرکز دیابت کرمانشاه گفت: این احتمال وجود دارد که دیابت مادر منجر به ابتلای نوزاد به دیابت در دوران کودکی و یا بزرگسالی شود.

دکتر مهرعلی رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: در میان انواع دیابت، دیابت حاملگی از اهمیت بسزایی برخوردار است، زیرا سلامتی این گروه از دیابتی‌ها می‌تواند نقش بسزایی در سلامت نسل آینده داشته باشد.

وی تصریح کرد: دیابت حاملگی به هر میزانی از عدم تحمل گلوکز اطلاق می‌شود که برای اولین بار طی دوران حاملگی بوجود بیاید.

 دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: مادرانی که طی دوران بارداری با اختلال عمل گلوکز و دیابت شناسایی می شوند اصطلاحا گفته می‌شود که به دیابت حاملگی مبتلا شده‌اند.

به گفته رحیمی برای یافتن علت ابتلا به این نوع دیابت باید سابقه خانوادگی دیابت در افراد فامیل درجه اول را جستجو کرد.

رحیمی تصریح کرد: همچنین تولد نوزاد بیش از چهار کیلوگرم در حاملگی‌های قبلی و یا سقط‌های مکرر، اختلال عمل گلوکز قبلی یا سابقه دیابت حاملگی درحاملگی‌های قبلی و سابقه تخمدان پلی کیستیک در مادران 25 سال نیز از جمله عوامل زمینه ساز ابتلا به این نوع دیابت هستند.

وی در خصوص اینکه دیابت مادر بر نوزاد نیز تاثیر می‌گذارد، گفت: این احتمال وجود دارد دیابت مادر باردار موجب شود تا نوزاد نارس به دنیا بیاید.

رییس مرکز دیابت کرمانشاه افزود: همچنین ناهنجاریهای مادرزادی، زجر تنفسی، کاهش قند خون جنین در ساعات اولیه تولد و افزایش غلظت خون در نوزاد ممکن است بروز یابد و یا اینکه خود کودک نیز مبتلا به دیابت در سالهای آینده شود.

 

 

۱۰ آذر ۱۳۹۳ ۱۰:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید