اخبار

مدیرگروه اورولوِژی دانشگاه :به دنبال راه اندازی دوره فلوشیپی پیوند کلیه و اورولوژی اطفال هستیم

مدیرگروه اورولوِژی دانشگاه :به دنبال راه اندازی دوره فلوشیپی پیوند کلیه و اورولوژی اطفال هستیم
دکتر محمودرضامرادی: تاکنون 27 متخصص اورولوژی از دانشگاه کرمانشاه فارغ التحصیل شده اند که 70 درصدآنان موفق به قبولی در بورد تخصصی شده اند .

گروه ارولوژی دانشکده پزشکی از سال 1368 به عنوان گروه مستقل آغاز ودر سال 1371 به عنوان مرکز آموزشی ارائه خدمت نموده واز سال 1384 نیز درمرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) فعال بوده است.

مدیر گروه اورولوِژی دانشگاه علوم پزشکی با اعلام این مطلب گفت: این گروه تاکنون 27 متخصص اورولوژی را فارغ التحصیل نموده 70 درصدآنان موفق به قبولی در بورد تخصصی شده اند ودر حال حاضر نیز 11 نفر به عنوان دستیار مشغول به فعالیت هستند.

وی اعضاء گروه را شامل یک دانشیار دو استاد یار و سه همکار آموزشی عنوان کرد و گفت:در حال حاضر 48 تخت در دوبخش اورولوژی و 12 تخت پیوند کلیه و واحد سنگ شکن ونیز یورو دینامیک از جمله بخش های مربوطه است.

دکتر محمود رضا مرادی اعضای هیئت علمی علاقمند انجام انواع اعمال جراحی ، درمانگاه فعال در طول هفته ، وجود برنامه آموزشی مدون از جمله نقاط قوت گروه است که به عنوان قطب درمانی اورولوژی غرب کشور فعالیت می کند.

این فلوشیب اوروژی اطفال و مهندسی بافت تعداد اعمال جراحی انجام شده از سال 1385 تاکنون را بیش از 37 هزارو پانصد مورد عنوان کرد وگفت:در طی این مدت 490 عمل جراحی پیون کلیه در مرکز امام رضا (ع) و پیش از آن یک هزارو مورد عمل پیوند کلیه مرکز چهارمین شهید محراب به انجام رسیده بود .

این دانشیار دانشگاه کمبود اعضای هیئت علمی ،کمبود تعدادی از تجهیزات تخصصی وبرخی کمبود های آموزشی را از جمله نیازمندیهای گروه اعلام کرد و راه اندازی دوره ای فلوشیبی پیوند کلیه و اورولوژی اطفال و راه اندازی پیوند کلیه از جسد غرب کشور وراه اندازی مرکز تحقیقات مهندسی بافت را از جمله برنامه های آینده گروه اورولوزی دانشگاه اعلام کرد.

۱۲ آذر ۱۳۹۳ ۱۴:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید