اخبار

مراکز درمانی استان از لحاظ تجهیزات پزشکی بی نیاز می شوند

مراکز درمانی استان از لحاظ تجهیزات پزشکی بی نیاز می شوند

با ورود تجهیزات پزشکی جدید به استان تمام مراکز درمانی بر اساس سطح بندی های موجود و برآوردهای کارشناسان بی نیاز خواهند شد.

رییس اداره تجهیزات پزشکی با اعلام مطلب فوق گفت بر اساس طرح تحول نظام سلامت مراکز درمانی به لحاظ تجهیزات پزشکی باید ارتقا یابند و کمبودی نداشته باشند که برای رسدن به این هدف کارشناسان اداره تجهیزات پزشکی اقدام به ارزیابی مراکز درمانی سطح استان کرده اند و تمام نیازهای تجهیزات آنها را به وزارتخانه ارسال کرده اند که خوشبختانه با همه آنها موافقت شده و بتدریج  خریداری و برای مراکز ارسال خواهند شد.

دکتر وهاب دهلقی گفت در مرحله اول تجهیزات سرمایه ای در اختیار مراکز قرار می گیرد و در مرحله بعد تجهیزات آزمایشگاهی برای مراکز ارسال می شود.

وی ادامه داد: این تجهیزات شامل MRI ، CT Scan ، رادیولوژی دیجیتال، رادیولوژی پرتال، ماموگرافی دیجیتال، دستگاه بیهوشی، ونتیلاتور، اکو، سنوگرافی، انواع آندوسکوپ، لاپاراسکوپ،مانیتور، دی سی شوک، فیکو و ... است که تا پایان سال بر اساس نیاز مناطق در اختیار مراکز  قرار خواهد گرفت.

دهلقی گفت : تمام مراکز می بایست به دستگاه های رادیولوژی دیجیتال، اکو و سنوگرافی مجهز شوند و دیگر دستگاه ها بر اساس سطح بندی های صورت گرفته در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

۲۴ آذر ۱۳۹۳ ۱۰:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید