اخبار

به علت نیاز دو برابری بخش ها به خدمات پرستاری ،ظرفیت دانشکده های پرستاری کشور افزایش می یابد

به علت نیاز دو برابری بخش ها به خدمات پرستاری ،ظرفیت دانشکده های پرستاری کشور افزایش می یابد
تعبیرمقایسه پرستاران با سایر همکاران اشتباه است ما باید برای برقراری عدالت نسبی تلاش کنیم

معاون پرستاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این مطلب گفت: پرداخت بر اساس عملکرد برابر بند 4 قانون ارتقاء بهره وری تصریح شده و اجرای آن می تواند گام مهمی در عدالت نسبی در گروه پزشکی باشد.

میرزابیگی گفت: اینکه پرستاران را با تعداد اندک از نظر سطح پرداخت ها مقایسه کنیم و بخواهیم سطح را به این صورت بالا ببریم درست نیست و ظرفیت های کشور جوابگوی آن نیست.

وی که در جمع هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سخن می گفت با تشریح اینکه پرستاری هم علم ، هنفر و حرفه است به وجود 175 دانشکده پرستاری در کشور اشاره کرد و گفت: ما با داشتن 50 هزار نفر دانشجو در این بخش دارای بیشترین دانشکده های آموزش عالی کشور در میان دانشکده های علوم پزشکی و غ   هستیم و وجود این تعداد دانشجو در شهرهای مختلف می تواند بر فرهنگ جامعه تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه از 15 دانشمند برتر جهان اسلام 2 نفر از رشته ی پرستاری هستند ، گفت: در این رشته تحقیقات گستره ای انجام شده و  اعضای هیأت علمی شاخصی فعالیت دارند . وی در ادامه افزود: باید در جامعه تغییر نگرش و تعمیق نوع حرکت را به وجود آوریم و اینکه مطالبات پرستاران را در بخش صنفی محدود کنیم جایز نیست .

میرزابیگی با بررسی اینکه درمان ، بهداشت و آموزش هدف وزارت بهداشت است و متولی دارد اما مراقبت مردم که جزء بسیار مهمی است  متولی ندارد گفت: در سطح وزارت خانه و در سطح دانشگاه ها معاونت مراقبت و پرستاری را ایجاد می کنیم که در پیشگیری و درمان و بازتوانی مردم مؤثر باشد.

رییس کل سازمان نظام پرستاری کشور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص راه اندازی این معاونت گفت: راه اندازی معاونت پرستاری در دانشگاه ها اقدام مبارکی است و مراحل آن به خوبی طی شده و در حال نهایی شدن است . وی در ادامه به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته پرستاری اشاره کرد و گفت: رده های کمک پرستاری و بهیاری نیز باید به مجموعه اضافه شود تا بخشی از خدمات مربوط به مردم توسط آنها انجام گیرد.

26
۲۶ آذر ۱۳۹۳ ۱۰:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید