اخبار

سیاست سازمان غذا و دارو تقویت قطب های ده گانه کشور است

سیاست سازمان غذا و دارو تقویت قطب های ده گانه کشور است
وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو سیاست خود را بر تقویت قطب های ده گانه کشور قرار داده است.

رییس سازمان غذا و داروی کشور در کرمانشاه با اعلام این مطلب گفت: حوزه سلامت با عقب ماندگی تاریخی دست به گریبان بود و از جایگاهی به عنوان اولویت اول کشور مورد توجه قرار نمی گرفت و این ناشی از دو نگاه درونی عدم و حمایت در دولت ها بود اما با تدبیر دولت سلامت در جایگاه اصلی قرار گرفت و اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت منجر به ارتقای سطح سلامت و رضایتمندی مردم و مسئولان کشور در دیگر حوزه ها شده است.

دکتر رسول دیناروند افزود: خوشبختانه وزارت بهداشت اینک از دو منبع پایدار،1% ارزش افزوده و 10% هدفمندی یارانه ها بهره مند گردیده و نیز می تواند از محل مالیات کالاهای آسیب رسان به عنوان منبع پایدار درآمد درجهت خدمت به مردم بهره ببرد.

دکتر دیناروند قطب بندی را از اولویت های اصلی سازمان عنوان کرد و گفت: متأسفانه در کشور سطوح خدمات را به رسمیت نشناخته ایم  بنا بر این سالها مردم سردرگم بوده اند و برای برخی خدمات سلامت به تهران مراجعه می کنند که در حقیقت بسیاری از  آن نیز مورد نیاز نیست.

وی با اشاره به اینکه سیاست قطعی وزارت بهداشت تقویت ده قطب کشور برای ارائه خدمات است گفت: کرمانشاه به عنوان یکی از قطب های کشور باید به گونه ای تقویت شود تا حداقل خروجی مردم برای گرفتن خدمات پزشکی و درمان را داشته باشد.

رییس سازمان غذا و دارو از اختصاص240 میلیارد برای توسعه آزمایشگاه های غذا و دارو در قطب ها خبرداد و دیگر اولویت های سازمان را سلامت الکترونیک عنوان کرد و گفت: بحث نسخه نویسی در سه استان کشور از جمله کرمانشاه به عنوان پایلوت اجرا می شود.

 

 0017
۹ دی ۱۳۹۳ ۰۹:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید