اخبار

کرمانشاه بعنوان پایتخت فرهنگی کردها باید نقش بارزی در توریسم درمانی داشته باشد

کرمانشاه بعنوان پایتخت فرهنگی کردها باید نقش بارزی در توریسم درمانی داشته باشد

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله آزرمی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت یکصد و هفتمین سالروز درگذشت دکتر محمدی کرمانشاهی که در بیمارستان وقفی وی برگزار شد، اظهار کرد: پزشکان کرمانشاهی هم در توسعه توریسم درمانی و پوشش درمانی استان در کشور عراق می توانند پیشگام و دارای نقشی موثر باشند.

وی مرحوم دکتر محمدی کرمانشاهی را مایه فخر جامعه استان دانست و گفت: گرچه برگزاری این آیین نکوداشت برای آن مرحوم اقدامی نیک و پسندیده است اما بهتر آن است که قدر بزرگان و اساتید فن را در زمانی که زنده هستند بدانیم و از مطلق نگری هم بپرهیزیم تا خوبان را در دوره حیات شان ارج نهیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: کرمانشاه با اینکه در همه زمینه ها از جمله فرهنگ، هنر، تاریخ و تاریخ ایران باستان دارای جایگاهی مهم است اما در حوزه پزشکی، کاستی هایی دارد که باید برای برطرف کردن این نقایص تلاش کنیم.

وی ادامه داد: اکنون در زمینه پذیرش شمار دانشجویان در دانشگاه های کشور از عقب ترین استان های کشور هستیم و متاسفانه دانشگاه های استان هم آنگونه که شایسته است، توسعه نیافته اند.

وی گفت: بیشتر دانشجویان کرمانشاهی که در دانشگاه های کشور پذیرش می شوند، رشته های پزشکی را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند که این مساله نشان دهنده این نکته است که پزشکان به نوعی الگوی جوانان ما شده اند.

وی همچنین کمبود تخت های بیمارستان در استان کرمانشاه را نسبت به متوسط کشوری یکی از ضعف های دیگر استان برشمرد و افزود: اکنون در استان یک هزار و700 تخت بیمارستانی نسبت به میانگین کشوری کمتر داریم و این موضوع را هم به اطلاع معاون نظارت راهبردی ریاست جمهوری نیز رسانده ایم.

آزرمی گفت: در همین راستا با موافقت استانداری، اداره کل اوقاف و امور خیریه و دانشگاه علوم پزشکی استان قرار است بیمارستان فوق تخصصی سرطان در کرمانشاه ساخته شود که علاوه بر پوشش غرب ایران، بیماران سرطانی کشورعراق را نیز جذب کند.

وی افزود: برای شتاب بخشی به عملیات احداث این بیمارستان، قرار است اداره کل اوقاف و امور خیریه اقدام به چاپ و انتشار اوراق وقفی به میزان500 میلیارد ریال در سطح کشور نماید که بنده از پزشکان استان می خواهم در این زمینه پیشگام شوند.

گفتنی است بنیاد پیشکسوتان پزشکی استان کرمانشاه این آیین بزرگداشت را برگزار کرده بود.

۱۷ دی ۱۳۹۳ ۱۳:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید