اخبار

لبنیات پرچرب نخورید

لبنیات پرچرب نخورید

یک کارشناس ارشد تغذیه به مردم توصیه کرد: لبنیات پرچرب نخورند.

فرید اردیخانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه بهترین انواع لبنیات لبنیاتی هستند که زیر دو و نیم درصد چربی داشته باشند، اظهار کرد: توصیه می‌شود مردم به هیچ عنوان لبنیات بالای دو و نیم تا سه درصد چربی نخورند.

این کارشناس ارشد تغذیه افزود: صاحبنظران و کارشناسان عرصه تغذیه مصرف لبنیات با چربی بالای چهار درصد را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنند، چرا که مصرف این نوع لبنیات ارتباط مستقیمی با بروز مشکلات مختلف دارد.

اردیخانی با تاکید بر اینکه استفاده از لبنیات پرچرب فرد را مستعد بروز بیماری‌ها و مشکلات مختلف می‌کند، افزود: استفاده از لبنیات پرچرب ارتباط مستقیمی با بروز چاقی و اضافه وزن دارد، چراکه میزان کالری دریافتی بدن در صورت استفاده از این نوع لبنیات به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد.

این صاحبنظر حوزه تغذیه استفاده از لبنیات پرچرب را دارای ارتباط مستقیم با بروز مشکلاتی همچون پوکی استخوان، تشکیل سنگ‌های صفراوی و... دانست و افزود: بر اساس مطالعات صورت گرفته استفاده از لبنیات پرچرب می‌تواند نقش مهمی در بروز سرطان‌ها نیز داشته باشد.

اردیخانی در ادامه مصرف لبنیات پرچرب را برای هیچ گروه سنی مناسب ندانست و گفت: استفاده از این نوع لبنیات در هیچ زمانی حتی زمان بارداری زنان نیز به آن‌ها توصیه نمی‌شود.

 

۲۲ دی ۱۳۹۳ ۱۱:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید