اخبار

توصیه‌های یک چشم پزشک:برای مدت طولانی به صفحه رایانه خیره نشوید.

استفاده از عینک آفتابی، مصرف کپسول امگا 3، عدم استفاده طولانی مدت از کامپیوتر، افزایش تعداد دفعات پلک زدن و استفاده از قطره یا پماد اشک مصنوعی در کاهش علائم خشکی چشم مؤثر است.

توصیه‌های یک چشم پزشک:برای مدت طولانی به صفحه رایانه خیره نشوید.

 

 دکتر محمد کریم اسماعیلی، متخصص و جراح چشم و فوق تخصص پیوند قرنیه در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، با بیان این که وجود اشک برای سلامت سطح چشم‌ها ضروری است، اظهار داشت: کاهش ترشح اشک و یا افزایش تبخیر اشک سبب خشکی چشم می‌شود.

دکتر اسماعیلی احساس سوزش چشم‌ها، احساس وجود جسم خارجی در چشم‌ها، درد و قرمزی چشم‌ها، سنگینی پلک‌ها، خستگی و حملات تاری دید و عدم تحمل لنز تماسی را از علائم شایع خشکی چشم دانست.

وی در ادامه بروز خشکی چشم را مختص سن خاصی ندانست و گفت: خشکی چشم می‌تواند در هر سنی بروز کند ولی در افراد مسن و زنان یائسه بیشتر دیده می‌شود.

این متخصص چشم گفت: کسانی که در مناطقی با هوای گرم و خشک زندگی می‌کنند و یا در معرض باد هستند، زنان باردار و یائسه، مبتلایان به برخی بیماری‌ها مانند دیابت و بیماری‌های روماتیسمی و استفاده کنندگان از لنزهای تماسی برای مدت طولانی، ممکن است به خشکی چشم مبتلا شوند.

دکتر اسماعیلی در خصوص درمان خشکی چشم با تأکید بر این مطلب که در وهله اول باید علت خشکی چشم را پیدا و برطرف کرد، افزود: استفاده از عینک آفتابی، مصرف کپسول امگا 3، عدم استفاده طولانی مدت از کامپیوتر، افزایش تعداد دفعات پلک زدن و استفاده از قطره یا پماد اشک مصنوعی در کاهش علائم خشکی چشم مؤثر است.

۷ دی ۱۳۸۸ ۱۱:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید