اخبار

خروج یک بیمارستان از بایگانی

خروج یک بیمارستان از بایگانی

به گزارش خبرنگار ایرنا، قرار بود با ساخت این بیمارستان540 تختخوابی، دو بیمارستان معتضدی و امام خمینی کرمانشاه برچیده شوند و همه خدمات این دو بیمارستان در آن تجمیع شوند اما بهانه همیشگی 'نبود اعتبار' باعث شد تا این مصوبه دیگر نه آن خبر خوش باشد بلکه مانند همه مصوبات کاغذی، به فراموشی سپرده شود.

** ضرورت های ساخت بیمارستان 540 تختخوابی کرمانشاه

با اینکه سالهاست از بیمارستان سازی در شهر کرمانشاه و شهرستان هایی مانند اسلام آبادغرب، سنقروکلیایی، روانسر و پاوه سخن به میان می آید، اما مدیر برنامه ریزی درمان و اعتبارسنجی بیمارستان های استان کرمانشاه از کمبود دست کم یک هزار و 700 تخت بیمارستانی در این استان خبر داد.

'محمود کاظمی' اظهار کرد: هم اکنون در شهر کرمانشاه دو هزار و140 تخت بیمارستانی وجود دارد در حالیکه نیاز پیش بینی شده برای این شهر، سه هزار و 914 تخت است.

به گفته این مسوول، میانگین عمر بیمارستان های استان کرمانشاه 30 سال است به طوری که قدیمی ترین این بیمارستان ها دارای 60 و بیمارستان های تازه ساخت این شهر هم دارای سه سال عمر می باشند به همین دلیل لازم است؛ روند ساخت بیمارستان 540 تختخوابی کرمانشاه شتاب بگیرد.

* معاون وزیر قول اجرایی شدن بیمارستان 540 تختخوابی تا پیش از نوروز امسال را داد

رییس سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی روز چهارشنبه به کرمانشاه آمد و در گفت و گویی که با خبرنگار ایرنا داشت از آغاز عملیات ساخت بیمارستان 540 تختخوابی تا پیش از نوروز 94 خبر داد.

'محمدجعفر علیزاده' گفت: تا سه هفته آینده تکلیف زمین محل احداث این پروژه را مشخص خواهیم کرد و سپس اقداماتی مانند تهیه نقشه، طراحی و برگزاری مناقصه برای تعیین پیمانکار هم انجام می شود.

وی این بیمارستان را از پروژه های مهم استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: با ساخت این بیمارستان که قرار است تعداد تخت های آن را به 600 هم برسانیم، کرمانشاه دارای بیمارستانی مرجع برای ارائه خدمات پزشکی به استان های همجوار و نیز پذیرش بیماران کشور عراق در برنامه توریسم درمانی می شود.

علیزاده گفت: این بیمارستان با سبک نوین ساخته خواهد شد و از نسل قدیم بیمارستان های کشور مدرن تر خواهد بود به طوریکه با داشتن بخش های مانند اتاق های عمل، پیوند قلب، جراحی، سوختگی و... می تواند طیف گسترده ای از خدمات را به مردم ارائه کند.

خبرنگار ایرنا در مورد وضع مصوبه احداث مرکز سوختگی غرب کشور که قرار بود در کرمانشاه احداث شود از معاون وزیر راه و شهرسازی سووال کرد که علیزاده در این مورد، گفت: فعلا برای این مرکز برنامه ای نداریم.

به گفته رییس سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی قرار است تا برنامه بعدی توسعه کشور24 هزار و200 تخت بیمارستانی در کشور ساخته شود که از این تعداد در سال 93 ساخت 28 بیمارستان با دو هزار و 470 تخت در سراسر کشور در دستور کار است ضمن اینکه دولت تدبیر و امید تاکنون 9 بیمارستان با ظرفیت یک هزار و 60 تخت بیمارستانی را تحویل داده است.

وی گفت: اگر بتوانیم ظرفیت 24هزار و200 تختخوابی در کشور را حداکثر تا برنامه بعدی توسعه ایجاد کنیم، با در نظر گرفته جمعیت 80 میلیونی ایران، دست کم یک سوم به ظرفیت تخت های بیمارستانی کشور اضافه خواهد شد.

** سهم 800 تختخوابی استان کرمانشاه

 

در حالی که مدیر برنامه ریزی درمان و اعتبارسنجی بیمارستان های استان کرمانشاه از کمبود دست کم یک هزار و 700 تخت بیمارستانی خبر می دهد، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای کرمانشاه در مجموع 800 تخت بیمارستانی ساخته می شود.

علیزاده گفت: این 800 تخت بیمارستانی را با ساخت بیمارستان های 540 تختخوابی کرمانشاه، 70 تختخوابی پاوه (با روند 70 درصدی ساخت) و 126 تختخوابی اسلام آبادغرب (با 76 درصد پیشرفت در ساخت) اجرا خواهیم کرد.

وی گفت: در بیمارستان اسلام آبادغرب همه نیازها پیش بینی شده و اگر مشکلی در تامین اعتبار ایجاد نشود، تا سال 94 تحویل و بیمارستان پاوه هم تا همین چشم انداز زمانی تکمیل می شود.

وی گفت: قبلا ساخت پنج بیمارستان در کرمانشاه به پایان رسیده است و در صورت احداث این سه بیمارستان، شاخص های استان در داشتن تخت های بیمارستانی و نیز خدمات پزشکی ارتقای چشمگیری خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی از رشد 200 درصدی اعتبارات استان در بودجه سال آینده برای ساخت بیمارستان های این استان خبر داد و گفت: با اینکه در سه سال اخیر در تنگنای اعتبارات بوده ایم اما روند پروژه ها را متوقف نکرده ایم و وزارت راه هم نگاهی ویژه به استان کرمانشاه دارد که این رشد اعتبارات گویای آن است زیرا متوسط رشد اعتبارات عمرانی کشور در بودجه سال آینده 16 درصد است با این حال سهم استان کرمانشاه رشد قابل توجهی داشته است.

باید به انتظار نشست و دید که چه زمانی این بیمارستان مهم برای غرب کشور از بایگانی وزارتخانه ها و دستگاه های تصمیم گیر خارج می شود؟

یحیی معماری خبرنگار ایرنا مرکز کرمانشاه

۳ بهمن ۱۳۹۳ ۰۹:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید