اخبار

مواد غذایی "ارگانیک"بخورید

مواد غذایی "ارگانیک"بخورید

مریم شیرمستی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، بر لزوم استفاده از محصولات ارگانیک تاکید کرد و گفت: مصرف مواد غذایی سالم و ارگانیک حتی اگر قیمت آنها کمی بالاتر باشد، صرفه‌جویی در کاهش هزینه‌های درمانی آینده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در تولید بسیاری از موادغذایی از مواد شیمیایی و هورمون‌ها استفاده می‌شود، عنوان کرد: محصولات ارگانیک به طور طبیعی رشد می‌کنند و در تولید و پرورش آنها از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود.

به گفته این کارشناس تغذیه وجود مواد شیمیایی و هورمون‌ها در مواد غذایی باعث ابتلا به انواع سرطان و بیماریهای دستگاه گوارش می‌شود.

شیرمستی عنوان کرد: میوه‌های درشت، منظم و با اندازه یکسان که وارد بازار می‌شود میوه‌هایی هستند که طبیعی تولید نشده‌اند و می‌بینیم که حتی آفت‌ها و حشرات نیز نزدیک این میوه‌ها نمی‌روند و خبری از فساد در آنها نیست.

وی معتقد است، آفت‌ها و حشرات می‌دانند مواد شیمیایی در پوست این میوه‌ها ذخیره شده‌ و از همین رو به میوه‌های غیرطبیعی نزدیک نمی‌شوند.

شیرمستی مواد پروتئینی را از دیگر مواد غذایی دانست که بهتر است نوع ارگانیک آن مصرف شود.

این کارشناس تغذیه به افراد توصیه کرد: تا حد امکان از مرغ‌های محلی و یا مرغ سبز که به تازگی وارد بازار شده استفاده کنند، زیرا مقدار هورمون و آنتی بیوتیک‌های موجود در این نوع مرغ‌ها به مراتب کمتر است.

وی با اشاره به اینکه مصرف محصولات ارگانیک کم کم بین مردم در حال جا افتادن است، تصریح کرد: اگرچه این محصولات قیمت بالاتری دارند چون تولید آنها هزینه‌بر است، اما در نهایت نوعی پس‌انداز برای سلامتی افراد هستند.

۷ بهمن ۱۳۹۳ ۱۳:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید