اخبار

اولین آزمایشگاه داروی غرب کشور در کرمانشاه افتتاح می‌شود

اولین آزمایشگاه داروی غرب کشور در کرمانشاه افتتاح می‌شود

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از افتتاح اولین آزمایشگاه داروی غرب و شمال غرب کشور در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر قباد محمدی در نشست خبری که  در محل این خبرگزاری برگزار شد، از افتتاح اولین آزمایشگاه داروی غرب کشور در کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: این آزمایشگاه تا پایان سال در معاونت غذا و داروی علوم پزشکی کرمانشاه راه اندازی می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جهت کنترل و تایید کیفیت دارو، داروها به آزمایشگاه داروی تهران ارسال می‌شوند و قطعا با راه اندازی این آزمایشگاه انجام این اقدامات  در سطح استان انجام می شود.

محمدی افزود: این آزمایشگاه علاوه بر کرمانشاه استانهای غرب، شمالغرب و حتی جنوب غرب کشور را نیز پوشش خواهد داد.

به گفته معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای ساخت این آزمایشگاه و تجهیز آن بالغ بر 700 میلیون تومان هزینه شده است.

وی در ادامه از راه اندازی آزمایشگاه تجهیزات پزشکی در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: تا پایان سال همچنین بانک اطلاعاتی تجهیزات پزشکی در تمام بیمارستانهای استان راه اندازی می‌شود.

محمدی اضافه کرد: با راه‌اندازی این بانک اطلاعاتی می توان تجهیزات پزشکی موجود در بیمارستانها را در مرکز دانشگاه ارزیابی کرد و دیگر نیازی به اعلام نیاز از سوی بیمارستانها در زمینه تهیه تجهیزات پزشکی نخواهد بود و با استفاده از این نرم افزار وضعیت تجهیزات، نیاز آنها به تعمیرات و یا جایگزینی آنها اعلام خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه از ورود حجم زیادی تجهیزات پزشکی به 17 بیمارستان تحت پوشش دانشگاه تا پایان سال خبر داد.

وی اظهار کرد: مبلغی حدود 60 میلیارد تومان صرف خرید این تجهیزات شده که تا پایان سال در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه نصب و راه اندازی می شود.

به گفته محمدی دستگاه های MRI، سی تی اسکن، رادیولوژی و سونوگرافی و خرید هزار تخت بیمارستانی جهت نوسازی تخت‌های بیمارستانی فرسوده بخش از این تجهیزات است.

۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ۱۲:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید