اخبار

ابتدای سال آینده سه کاروان از دانشگاهیان استان راهی سفر حج عمره می شوند

ابتدای سال آینده سه کاروان از دانشگاهیان استان راهی سفر حج عمره می شوند

نشست عمره گذاران دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان صبح روز چهارشنبه  پانزدهم بهمن ماه در سالن اجتماعات شهید نوروزنژاد مرکز آموزشی، درمانی امام رضا (ع) برگزار گردید.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور در این نشست با اشاره به شعار94-93 دانشگاهیان با عنوان ، اقامه نماز با  سر حج گفت: در مأموریتی که خداوند به ابراهیم می دهد او را در بنای کعبه به اقامه نماز فرا می خواند و هرکسی که می خواهد از سفر مکه و مدینه لذت ببرد باید برنامه نماز خود را تنظیم کند و بیش از پیش به نماز اهمیت دهد.

حجت الاسلام و المسلمین فقیهی از تلاش ستاد عمره دانشگاهیان برای برگزاری امسال عمره دانشجویان خبر داد و گفت: ما با گرفتن سهمیه خارج از نوبت ، اخذ تسهیلات سفر و تهیه وام برای دانشجویان و نیز کاهش هزینه عمره دانشجویان به حدود 17 تا 18 میلیون ریال سفر آسانی را برای دانشجویان فراهم کرده ایم و این درصورتی است که با وجود اینکه 6 میلیون نفر از قبل برای سفر حج عمره ثبت نام کرده و در انتظار رسیدن نوبتشان هستند که در طول هشت سال آینده اتفاق می افتد امسال 18 هزار سهمیه خارج از نوبت به دانشگاهیان اختصاص داده شده است و این نشان دهنده اهمیت دانشجویان برای  نظام است.

وی از ارائه یک نسخه شامل کتاب های میقات تا عرفات ، عمره - فرصت ها و سنت ها و از دریا به دریا و نیز dvd تا حضور پیش از سفر و یک بسته حین سفر شامل قرآن کریم با ترجمه برگرفته از تفسیر المیزان ، همراه تا قبله ،مسیر در حرمین و ادعیه طواف و سعی و نیز لباس متحدالشکل دانشگاهیان را همراهی می کند.

فقیهی با بازخوانی این حدیث که هیچ سفری مثل سفر مکه نیست که بر روی گوشت و خون و پوست و موی انسان اثر گذارد از دانشگاهیان خواست از هم اینک برای لذت بردن از این سفر خود را از نظر روحی آماده نمایند.

گفتنی است سه کاروان متاهلی از استان کرمانشاه در روزهای 9 فروردین به مدیریت حاج جواد نیری و 24 فروردین به مدیریت دکتر ابراهیم شکیبا و یک کاروان متأهلی در تاریخ سوم اردیبهشت ماه عازم سفر  معنوی حج عمره می شوند.

15
15
15

 

۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ۱۴:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید