اخبار

مهار بیماری تب مالت در استان کرمانشاه

مهار بیماری تب مالت در استان کرمانشاه

بیماری های تب مالت در عرصه دام و نیز وی.اچ.اس در حوزه آبزیان که نگرانی هایی را در میان کرمانشاهیان ایجاد کرده بود، طی روزهای اخیر با تلاش مسوولان و مردم استان کنترل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیماری تب مالت کانون های پرورش دام در استان را مورد هجوم قرار داده بود و به همین دلیل مسوولان هم به تکاپو افتادند تا چاره اندیشی کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نهم آذر سال جاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از ابتلای سالانه یک هزار و 80 نفر از مردم کرمانشاه به بیماری تب مالت خبر داد.

دکتر 'حسین کریم' با بیان اینکه تب مالت به بیماری هزار چهره مشهور است، افزود: همه ارگان های بدن فرد مبتلا درگیر این بیماری می شود و به طور معمول از پنج نوع حیوان گوسفند، بز، سگ، گاو و خوک به انسان منتقل می شود.

کرمانشاه با داشتن حدود چهار و نیم میلیون راس دام سبک و سنگین از قطب های دامپروری کشور است و بروز این بیماری از این رو که حالتی اپیدمی و فراگیر داشته باشد علاوه بر ابتلای دام ها، به انسان هایی که از گوشت و سایر فرآورده های دامی استفاده می کنند، باعث ایجاد نگرانی در میان مردم شده بود.

با این حال بعد از اینکه بحث های زیادی در کارگروه سلامت استان در روز یکشنبه روی این مساله بعمل آمد، مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از کنترل این بیماری در استان خبر داد.

دکتر 'نادر پرور' اظهار کرد: یکی از خبرهای خوب این روزها مربوط به کنترل بیماری تب مالت در استان کرمانشاه است.

وی افزود: در برنامه کنترل بیماری های مشترک میان انسان و دام، تب مالت در اولویت قرار گرفته و به تصویب هم رسیده است بنابراین گرچه رعایت موازین بهداشتی در مصرف و خرید فرآوده های گوشتی و لبنی همچنان ضرورت دارد ولی خطر حاد تب مالت دیگر وجود ندارد.

پرور با این حال از مردم خواست گوشت مورد نیاز خود را از مراجعی که مورد تایید دامپزشکی هستند، تهیه کنند و این فرآوده را بعد از اینکه 12 تا 24 ساعت در یخچال نگهداری کردند، مصرف نمایند.

۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ۱۱:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید