اخبار

استفاده از روشی نادر برای جراحی عروق در کرمانشاه

استفاده از روشی نادر برای جراحی عروق در کرمانشاه

 برای اولین بار در غرب کشور از روشی نادر برای جراحی عروق در بخش آنژیوگرافی بیمارستان امام علی (ع) استفاده شد.

در این روش بجای جراحی باز قلب و عروق یک استند یا فنر داخل آئورت شکمی قرار می گیرد و دیگر نیازی به باز کردن قفسه سینه و شکم برای بیماران دارای ریسک بالا نیست.

دکتر علیرضا رای متخصص فلوشیب اینترونشنال کاردیولوژی گفت:قبلاً این عمل بصورت جراحی باز انجام می شد که آنوریسم را باز می کردند اما مساله کهولت سن که در بسیاری از بیماران قلبی و ریوی بچشم می خورد  باعث افزایش ریسک عمل می شد و در نتیجه به رغم شرایط خطرناک بیمار در بسیاری موارد  این عمل انجام نمیشد، اما در روش جدید شکم باز نمی شود بلکه از طریق آنژیوگرافی رگ های پا یک استند داخل آئورت شکمی بیمار جا می گیرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه افزود:  آنوریسم آئورت شکمی در سن بالا بسیار مهم است بگونه ای که اگر عمل انجام نشود آئورت در معرض پاره شدن است و مرگ بیمارحتمی است اما از سو ی دیگر بدلیل کهولت سن و مشکلات جانبی، این بیماران در بسیاری موارد غیر قابل عمل هستند که خوشبختانه در جراحی جدید از روشی جایگزین برای دوری از ریسک بالای عمل استفاده می شود.

 وی علل آنوریسم را فشارخون شریانی ، چربی خون ، دیابت ، استعمال سیگار و دخانیات دانست که در سنین بالا خود را نشان می دهد و  گفت که از هر ده نفر یک نفر  به آن دچار می شود .

همچنین دکتر حسین کریم رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در رابطه با انجام این روش برای اولین بار در غرب کشور گفت:در این جراحی از روشی بسیار پیچیده استفاده شده و حاصل یک کار مشترک و بزرگ تیمی است که توسط متخصصین با تجربه و کارآمد گروه جراحی ، قلب و بیهوشی صورت پذیرفت.این تیم متشکل از دکتر رای ، دکتر مرادی و دکتر صادقی بود که با موفقیت انجام عمل را برعهده گرفتند و بسیار خوشحالیم که  این کار بزرگ علوم بالینی توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام گرفت.

این متخصص قلب و عروق گفت:ریسک مبتلا شدن به این بیماری با افزایش سن بالا می رود و شیوع بسیاری در جامعه دارد . این بیماری هیچ علائم ویژه ای ندارد جز اینکه بیمار با درد مبهم شکمی و شکایت از توده مراجعه می کند که اگر پاره شود بیمار در دقایقی از بین می رود.

در پایان دکتر کریم به  مزایای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت :هزینه های  انجام این عمل به بیش از 70میلیون تومان بالغ می شود که خوشبختانه با اجرای طرح تحول هزینه پرداختی بیماران از 70 میلیون تومان به حدود یک میلیون تومان کاهش یافته است.

20

20

20

20

 

 

 

۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ۱۶:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید