اخبار

استاندار کرمانشاه: طرح تحول سلامت از کارهای بزرگ این دولت بود که شاهد اثرات مثبت آن در جامعه هستیم.

استاندار کرمانشاه: طرح تحول سلامت از کارهای بزرگ این دولت بود که  شاهد اثرات مثبت آن در جامعه هستیم.

جشن طرح ملی بیمه سلامت همگانی در استان کرمانشاه با حضور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، استاندار و جمعی از مسئولین و نمایندگان استان کرمانشاه، عصر امروز(20 بهمن) در استانداری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، مهندس ابراهیم رضایی بابادی استاندار کرمانشاه در این مراسم با تبریک دهه مبارک فجر، اظهار کرد: پیش از انقلاب پزشکان خارجی زیادی در کشور ما مشغول کار بودند که به برکت انقلاب طی این سالها تحولات خوبی در حوزه پزشکی در کشور بوقوع پیوسته، بگونه‌ای که می توانیم به قطب درمانی منطقه تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید بنایش بر انجام کارهای کارشناسی و اصولی است، گفت: طرح تحول سلامت از کارهای بزرگ این دولت بود که با همراهی مجلس به خوبی اجرا شده و شاهد اثرات مثبت آن در جامعه هستیم.

رضایی اظهار کرد: باید به بحث پیشگیری توجه بیشتری شود و مقدم بر درمان باشد.

دکتر امید قادری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه در یکی دو سال گذشته هزینه پرداختی مردم برای امور درمانی بسیار بالا و نزدیک 70 درصد بود، گفت: با اجرا طرح تحول نظام سلامت اکنون این رقم بسیار کاهش یافته و برای روستاییان به سه درصد و دیگر اقشار به شش درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه طرح بیمه سلامت همگانی از اردیبهشت امسال همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه نیز آغاز شد، گفت: اکنون می‌توان ادعا کرد  تقریبا هیچ فرد فاقد بیمه‌ای در استان نداریم و اگر شخصی نیز فاقد بیمه باشد آمادگی داریم در زمانی کوتاه برایش دفترچه بیمه صادر کنیم.

قادری افزود: در راستای اجرای طرح بیمه سلامت همگانی بالغ بر 300 هزار دفترچه بیمه سلامت در استان صادر شده است.

وی همچنین از افتتاح 9 طرح اداره کل بیمه سلامت استان در دهه مبارک فجر امسال خبر داد که بیمه کردن بیش از 300 هزار نفر در استان و آغاز طرح حذف دفترچه بیمه از خدمات بستری در بیمارستان امام رضا(ع) از جمله این طرح ها بود.

فتح الله حسینی نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس نیز با بیان اینکه تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت اکثر مردم از بالابودن هزینه های درمانی گلایه مند بودند، گفت: با اجرای این طرح رضایت بین مردم دیده می‌شود.

نعمت الله منوچهری نماینده پاوه و اورامانات نیز گفت: با همراهی دولت و مجلس با اجرای طرح تحول سلامت انقلابی در نظام سلامت کشور ایجاد شده است.

محمد رزم نماینده کرمانشاه هم با بیان اینکه مجلس در بودجه سال 1393 توجه ویژه‌ای به اعتبارات بخش بهداشت ودرمان داشت، گفت: برای سال آینده نیز مجلس اعتبارات خوبی برای این بخش لحاظ خواهد کرد که نشان از توجه مجلس به نظام سلامت کشور است.

محمدابراهیم محبی نماینده سنقروکلیایی نیز گفت: باید نگاه بهداشت محور داشته باشیم و تنها توجه‌مان به بخش درمان نباشد.

در پایان این مراسم از مدیرانی که در اجرا طرح بیمه سلامت همگانی همکاری داشته‌اند، تقدیر شد.

۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ۱۱:۴۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید