اخبار

معاون غذا و داروی دانشگاه :ایران به هیچ عنوان واردات واکسن از کشورهای هند و چین ندارد

معاون غذا و داروی دانشگاه :ایران به هیچ عنوان واردات واکسن از کشورهای هند و چین ندارد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان کرمانشاه با شایعه‌دانستن وجود واکسن‌های چینی و هندی در بازار دارویی کشور، اظهار کرد: ایران به هیچ عنوان از این دو کشور واردات واکسن ندارد.

دکتر قباد محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه بیش از 90 درصد واکسن‌های مصرفی کشور تولید داخل است، گفت: به دلیل حساسیت بالایی که بر روی واکسن وجود دارد، درصد کم واردات آن نیز از کشورهای اروپایی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: ایران به هیچ عنوان واردات واکسن از کشورهای هند و چین ندارد و واردات واکسن ما بیشتر از کشورهای اروپایی انجام می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: واکسن‌هایی که بیشترین استفاده را دارند مانند واکسن آنفلوآنزا از کشورهای هلند و فرانسه وارد می‌شود.

محمدی با بیان اینکه بسیاری از واکسن‌ها در مراکز بهداشت عرضه می‌شود و قابل اطمینان است، توصیه کرد: مردم واکسن‌های عام مانند واکسن آنفلوآنزا را نیز حتما از داروخانه‌ها تهیه کنند.

وی افزود: احتمال وجود واکسن‌های قاچاق در بازار دارویی کشور وجود دارد، اما قطعا با توجه به نظارت‌های صورت‌گرفته این واکسن ها هیچ‌وقت در چرخه داروخانه‌ها و مراکز بهداشت عرضه نخواهند شد و به همین علت توصیه می‌شود مردم واکسن‌های موردنیاز خود را از این مراکز تهیه کنند.

۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ۱۰:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید