اخبار

آب مروارید در کمین همه : عینک آفتابی بزنید !

آب مروارید در کمین همه : عینک آفتابی بزنید !

اختلالات تغذیه ای و فاکتورهای مربوط به سلامت کلی جسمانی در رأس آنها دیابت می تواند در شیوع بیماری های چشم مؤثر باشد . به ویژه بیماری دیابت که با توجه به شیوع بالای آن باعث عوارض چشمی زیادی در جامعه شده است.

فوق تخصص شبکیه چشم توجه به توصیه های کلی درخصوص سلامت به ویژه کنترل و کاهش وزن ، تغذیه ، ورزش ، افزایش  فعالیت های جسمانی و رژیم غذایی مناسب و پرهیز از مصرف فست فودها را برای سلامت چشم ضروری دانست و گفت: افراد با سابقه دیابت  یا ریسک بالای ابتلا باید از نظر درگیری چشمی کنترل شوند.

دکترحمید آریایی تبار در گفتگو با خبرگزاری وب دا کرمانشاه آب مروارید یا کاتاراکت را یک بیماری دانست که همه افراد به آن مبتلا می شوند و گفت: باید تلاش کنیم تا سن ابتلا به این بیماری شایع را به تأخیر بیندازیم.

وی گفت: بهترین راه ، کنترل میزان نور ورودی چشم است که برای این مورد باید همگان در هرسنی ، از کودک تا کهنسال از عینک آفتابی استفاده کنند.

دکتر  آریایی تبار به مردم توصیه کرد از قرار گرفتن در شرایط نوری شدید که ضرورت ندارد اجتناب کنند و میزان نور محیط های کاری و منزل را در حدی که لازم است به کار ببرند در صورتی که در بسیاری از محیط ها نورهای بیشتر از آنچه لازم است استفاده می شود و این نه تنها باعث بهبود کیفیت دید نمی شود بلکه باعث صدمه جدی به چشم می شود.

این متخصص چشم از همگان خواست به جای نور مستقیم از نور غیر مستقیم در محیط ها استفاده کننده مثلا" با قرار دادن یک شیشه مات در مقابل نور آن را تبدیل به نور غیر مستقیم کنند.

آریایی تبار مهمترین فاکتور بهداشت چشم را استفاده از نور غیر مستقیم دانست و گفت: بهتر است به هر صورتی که ممکن است از ورود نور شدید و مستقیم به چشم ها جلوگیری کنند و حتی اگر عینک آفتابی استاندارد نباشد استفاده از آن مفید است.

۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ۱۸:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید