اخبار

مدرسان کنترل خشم :فرابگیریم که خشم به رفتارهای پرخاشگرانه نیانجامد.

با توجه به فشارهای روانی روزمره و بحرانهای زندگی اجتماعی ،نقص مهارت های مقابله ای سازگارانه یا تاخیر در انتخاب مناسب ترین راه حل ،به آسیب جبران ناپذیری منجر می گردد که ناشی از عدم کنترل خشم است.
 

دفتر امور بانوان دانشگاه ،چهارمین کارگاه مهارت زندگی با عنوان مدیریت خشم را در تاریخ 13/10/88 در سالن مرکز مطالعات و توسعه علوم پزشکی با تدریس دکتر اجاقی مشاور ریاست دانشگاه در امور بانوان ، دکتر داوری نژاد و  خانم سعیدی برگزار کرد.

در این کارگاه یکروزه که تعداد 78 نفر از بانوان شاغل دانشگاه حضور داشتند , به بحث درباره تعریف خشم ،انواع آن ،سبک های رفتاری خشم ،عوامل موثر بر خشم و همچنین توصیه هایی جهت کنترل خشم پرداخته و عنوان شد که با توجه به فشارهای روانی روزمره و بحرانهای زندگی اجتماعی ،نقص مهارت های مقابله ای سازگارانه یا تاخیر در انتخاب مناسب ترین راه حل ،به آسیب جبران ناپذیری منجر می گردد که ناشی از عدم کنترل خشم است.

خشم احساسی طبیعی است که جزء هیجانهای پایه محسوب می شود ولی با توجه به اینکه خشم می تواند منجر به رفتار پرخاشگرانه شود همه ما گاهی عصبانی می شویم ولی می توانیم رفتارهای پرخاشگرانه نداشته باشیم.

این کارگاه به شیوه های شناسایی خشم ،مدیریت آن و ابراز آن به شیوه ای غیر خشن نیز پرداخت.

دکتر اجاقی ضمن تاکید بر لزوم برگزاری کارگاه های مهارت زندگی ،با اشاره به میزان بالای خشونت در جوامع امروزی ،آموزش مهارت مدیریت خشم را بسیار ضروری و حیاتی دانست.

۱۶ دی ۱۳۸۸ ۱۳:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید