اخبار

رییس هیات‌مدیره نظام‌پرستاری کرمانشاه : برای رسیدن به استاندارد مطلوب نیاز به دوبرابر شدن تعداد پرستاران داریم

رییس هیات‌مدیره نظام‌پرستاری کرمانشاه : برای رسیدن به استاندارد مطلوب نیاز به دوبرابر شدن تعداد پرستاران داریم

علی‌اکبر ویسی‌رایگانی به مناسبت روز پرستار(پنجم اسفند)در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با اشاره به فعالیت نزدیک به سه هزار پرستار در سطح استان اظهار کرد: بهیاران، کادر بیهوشی و اتاق عمل نیز زیرشاخه پرستاری محسوب می‌شوند.

ویسی‌رایگانی استاندارد تعداد پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی را دو پرستار اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر حدود 140 هزار پرستار در کشور فعالیت دارند و شاخص وجود پرستاران به ازای هر تخت بیمارستانی در استانهای مختلف کشور متفاوت و بین چهار دهم تا 1.1 نفر و در استان ما نزدیک به عدد یک است.

رییس هیات‌مدیره نظام‌پرستاری استان کرمانشاه تصریح کرد: برهمین اساس برای رسیدن به استاندارد مطلوب نیاز به دوبرابر شدن تعداد پرستاران داریم.

ویسی‌رایگانی مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشکل کادر پرستاری را کمبود پرستار عنوان کرد و افزود: این مشکل موجب شده تا حجم کاری و تعداد شیفت‌های کاری پرستاران افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در هر شیفت کاری نیز تعداد زیادی بیمار به یک پرستار سپرده می‌شود که این تعداد به 10 تا 15 بیمار نیز می‌رسد و همین امر موجب شده تا پرستاران نتوانند کیفیت لازم در کارشان را داشته باشند و دچار خستگی شوند.

ویسی‌رایگانی افزود: از طرف دیگر میزان دریافتی نیز نتوانسته انگیزه لازم در پرستاران ایجاد کند و مسئولین در حال‌حاضر پیگیرند تا بتوانند پرداختی پرستاران را ارتقاء دهند.

وی مشکل دیگر پرستاران را عدم اجرایی‌شدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری عنوان کرد و افزود: در این قانون همانند پزشک به خدمات پرستاری نیز تعرفه تعلق می‌گیرد و پرستار در کنار حقوق ثابت مبالغی را به عنوان کارانه دریافت می‌کند.

رییس هیات‌مدیره نظام‌پرستاری استان کرمانشاه تصریح کرد: این قانون با وجود تصویب آن در مجلس از شش‌سال ‌پیش تاکنون اجرایی نشده است.

۵ اسفند ۱۳۹۳ ۱۱:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید