اخبار

بیمارستان های استان با کمبود کمک پرستار مواجه هستند

بیمارستان های استان با کمبود کمک پرستار مواجه هستند
مدیر دفتر پرستاری گفت: برای رفع کمبود نیروی پرستار و بخصوص کمک پرستار در استان با مشکل مواجه هستیم که از طرف دانشگاه پیگیر رفع آن هستیم.

کوروش احمدی مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی در مورد روز پرستار گفت به همین مناسبت  هر ساله جشنی برپا می شود  که ضمن گرامیداشت ولادت حضرت زینب (س) ،الگو گیری برای پرستاران در بردباری و  تحمل کردن  مصائب و مشکلاتی باشد که آن حضرت متحمل شدند.

وی افزود : تیم سلامت اعم از پزشک ، پرستار ، پیراپزشک و بهیار ، برای بهبود سلامت  بیماران ارائه خدمت  می کنند ولی آنچه مسلم است شغل پرستاری، بدلیل برخورد زمانی طولانی با بیمارانی که از لحاظ  جسمی و روحی در شرایط بحرانی هستند و نیاز به توجه بیشتری دارند ، از کارهای پرمشقت محسوب می شود.

 احمدی گفت : این مدیریت در رابطه با سیستم پرستاری استان فعالیت داشته و کلیه امور مربوط به خدمات مراقبتی درمانی پرنسل پرستاری در تمامی بخشها اعم از بخشهای اورژانس بخشهای ویژه ،بخشهای تخصصی و فوق تخصصی در سطح استان و امور پرسنل پرستاری (اعم از پرستاران با میزان تحصیلات مختلف بهیاران کمک بهیاران کاردانها . کارشناسها و تکنسینهای بیهوشی و اتاق عمل) را بر عهده دارد.

احمدی در مورد وضعیت پرستاری در استان بیان کرد:در حال حاضر  آمار  پرستاران اتاق عمل،هوشبری ، بهیار و کمک بهیار  که در مراکز دانشگاهی خدمت می کنند 2829 نفر است که با توجه به وجود تعداد 2116 تخت فعال بیمارستانی ، پرستاران استانی نسبت به کشوری ، وضعیت مطلوب تری را دارند .

وی ادامه داد : البته این وضعیت در حد نرمال نیست و ما برای رفع کمبود نیرو  از دانشجویان پرستاری که در ترم  6 هستند  و برای همکارانی که در مرخصی زایمان هستند از پرستارانی که طرح آنها به اتمام رسیده است در طرح 100 ساعته به عنوان جایگزین  در بیمارستانها تامین نیرو می کنیم .

احمدی توضیح داد: در آزمونی که در تاریخ 93/4/6 از پرستاران به عمل آمد ، 358 سهمیه ای که دانشگاه داشته ، جذب شدند که به صورت شرکتی مشغول به کار هستند و حقوق و مزایایی برابر پرستار رسمی دارند ، ولی متاسفانه امنیت شغلی ندارند و حقوق دریافتی آنها با تأخیر است .

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه بیان کرد: از نظر تامین نیرو در اتاق های عمل و هوشبری در سطح استان نیاز محسوسی احساس نمی شود ولی در حوزه کمک پرستاری با کمبود نیرو مواجه هستیم  و از طرف دانشگاه پیگیر آن هستیم تا وضعیت پرستاران استان بهبود یابد.

۵ اسفند ۱۳۹۳ ۱۴:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید