اخبار

رئیس و دبیر ستاد هفته سلامت منصوب شدند.

از سوی دکتر وحید دستجردی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر امامی رضوی، به سمت «رئیس ستاد برگزاری هفته سلامت» و دکتر زارع‌نژاد به سمت «دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت» منصوب شدند.

رئیس و دبیر ستاد هفته سلامت منصوب شدند

 

طی احکام جداگانه‌ای از سوی دکتر وحید دستجردی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس و دبیر ستاد هفته سلامت منصوب شدند.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، براساس این احکام دکتر امامی رضوی، معاون سلامت این وزارتخانه به سمت «رئیس ستاد برگزاری هفته سلامت» و دکتر زارع‌نژاد به سمت «دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت» منصوب شدند.  

گفتنی است در 7 آوریل، مصادف با 18 فروردین ماه هر سال به مناسبت گرامیداشت تاسیس سازمان جهانی بهداشت، مراسم روز جهانی بهداشت، با تمرکز روی یک موضوع مهم بهداشتی توسط سازمان جهانی بهداشت و کشورهای عضو برگزار می‌شود. سازمان جهانی بهداشت شعار سال (2010) میلادی را   URBANIZATION AND HEALTH   شهرنشینی و سلامت» نامگذاری کرده است که در آن موضوعاتی مانند عوامل اجتماعی مرتبط با سلامت، سلامت محیط، سلامت جاده‌ای، شیوه‌های زندگی سالم، امنیت و سلامت غذا مورد تاکید قرار می‌گیرد.

در کشور ما نیز از تاریخ 18 تا 24 فروردین ماه (7 تا 13 آوریل) «هفته سلامت» با هدف اطلاع‌رسانی گسترده درخصوص برنامه‌ها و عملکرد نظام سلامت به آحاد جامعه، افزایش سطح آگاهی جامعه درخصوص مفاهیم سلامت، تمرکز و تاکید بر اولویت‌های کشوری و منطقه‌ای براساس شعار سال سازمان جهانی بهداشت و توسعه همکاریهای بین بخشی در راستای فعال کردن کلیه عوامل اجتماعی موثر بر سلامت برگزار می‌شود.

گفتنی است از آنجایی که شعار سالروز جهانی بهداشت در سال 2010 میلادی معطوف به توسعه شهری و سلامت و پیام کلیدی آن در اولویت قراردادن سلامت در سیاستگذاریهای شهری می‌باشد، سازمان جهانی بهداشت از تمام کشورهای دنیا دعوت کرده است که در یک حرکت جهانی با عنوان «هزارشهر، هزار زندگی» مشارکت داشته باشند و براین اساس طی تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان جهانی بهداشت به امضاء رسیده است، تاکنون 40 شهر کشورمان با امضای این تفاهم‌نامه به «شبکه هزارشهر، هزار زندگی» پیوسته‌اند.

 

۲۱ دی ۱۳۸۸ ۰۸:۵۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید