اخبار

یک فیزیوتراپ معتقد است: بهترین کفش برای همه افراد کفش‌طبی است.

یک فیزیوتراپ معتقد است: بهترین کفش برای همه افراد کفش‌طبی است.

یک فیزیوتراپ معتقد است: بهترین کفش برای همه افراد کفش‌طبی است.

محمدباقر صداقت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه تمام وزن‌بدن هنگام راه‌رفتن بر روی پاها قرار دارد، اظهار کرد: در صورتی که کفش‌فرد هنگام راه‌رفتن مناسب نباشد این فشار بر روی مچ‌پا، زانو و کمر مضاعف شده و در طولانی‌مدت موجب بروز ضایعاتی از جمله آرتروز زانو، کاهش یا افزایش قوس‌کمر، پاپرانتزی و قوز‌پشتی می‌شود.

وی با توجه به آغاز خریدهای نوروزی اظهار کرد: توصیه می‌شود کفشی خریداری شود که اختلاف بین پاشنه و پنجه آن بین دو تا سه سانتی‌متر باشد.

این فیزیوتراپ اظهار کرد: افزایش این اختلاف به مرور زمان موجب افزایش قوس‌کمر می‌شود.

صداقت با تاکید بر نرم‌بودن کف‌کفش اظهار کرد: هنگام راه‌رفتن بدن به کف‌کفش نیرو وارد کرده و چنانچه کف‌کفش سفت باشد این نیرو را به بدن برمی‌گرداند که آسیب‌رسان است.

وی تصریح کرد: در صورت نرم بودن کف‌کفش مقداری از این نیرو جذب شده و میزان کمتر آن به بدن برگردانده می‌شود که دیگر آسیب‌رسان نخواهد بود.

صداقت اظهار کرد: از دیگر ویژگی‌های یک کفش مناسب این است که کف‌کفش یک‌تکه بوده و بین پاشنه و پنجه آن پر باشد.

وی افزود: همچنین کفش مناسب کفشی است که پنجه آن پهن و متناسب با پنجه فرد باشد، زیرا عارضه "هالوکس والگوس" که بیشتر در زنان شایع است و در آن انگشت شست‌پا از قسمت داخلی پینه می‌زند، به دنبال پوشیدن طولانی‌مدت کفش‌های پنجه‌باریک ایجاد می‌شود.

این فیزیوتراپ انعطاف‌پذیر بودن را یکی از دیگر ویژگی‌های کفش مناسب عنوان کرد و افزود: مفاصل‌پا هنگام راه‌رفتن حرکات مختلفی دارد و در صورت عدم انعطاف‌پذیری کفش پا دچار خستگی، قرمزی و خشکی می‌شود.

صداقت تهویه را نیز یکی از ضروریات کفش مناسب عنوان کرد و افزود: رویه کفش باید دارای منافذ باشد و یا از فناوری نانو در آن استفاده شده باشد تا بتواند تهویه مناسبی برای پا ایجاد کند، زیرا عدم وجود تهویه مناسب موجب ایجاد قارچ در پا می‌شود.

این فیزیوتراپ با بیان اینکه برخی افراد قوس‌‌داخلی پای زیاد داشته و برخی دیگر فاقد قوس بوده و کف‌پای صاف دارند، اظهار کرد: کفش مناسب کفشی است که بتواند قوس‌پا را به شکل مناسبی پر کند.

وی تصریح کرد: افرادی که قوس داخلی پای آنها زیاد است در صورتی که قوس‌پای آنها به شکل مناسب پر نشود با راه‌رفتن در مسیرطولانی دچار خستگی مفرط می‌شوند.

صداقت افزود: همچنین افرادی که کف‌پای صاف دارند در صورت عدم استفاده از کفش‌مناسب به مرور پای آنها به شکل پرانتزی برعکس درمی‌آید.

این فیزیوتراپ کفش طبی را کفشی مناسب برای همه افراد عنوان کرد و افزود: این کفش‌ها بطورمناسب قوس پا را نگه می‌دارند و ویژگی‌های یک کفش مناسب را دارند و توصیه می‌شود همه افراد از این کفش‌ها استفاده کنند.

۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ۱۲:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید