اخبار

متخصص پوست و مو: جوش‌ها نیازی به درمان ندارند

متخصص پوست و مو: جوش‌ها نیازی به درمان ندارند

متخصص پوست، مو و زیبایی با بیان اینکه جوش‌ها نیازی به درمان ندارند و معمولا به صورت خود به خود بهبود می‌یابند، گفت: تنها در موارد شدید باید به پزشک مراجعه کرد.

دکتر علی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، جوش‌ها را به دو دسته غیر التهابی و التهابی تقسیم کرد و گفت: جوش‌های غیر التهابی از نوع زیر پوستی هستند که قرمزی ندارند و تنها به صورت یک برجستگی در زیر پوست ظاهر می‌شوند.

این متخصص پوست، مو و زیبایی افزود: جوش‌های التهابی دارای التهاب، تورم و قرمزی هستند و شامل انواع پاپول، ندول و... هستند.

ابراهیمی شروع سن جوش‌های جوانی را در افراد مختلف متفاوت دانست و گفت: جوش‌های جوانی در دختران معمولا از سنین 9 تا 10 سالگی و در پسر ها از سنین 12 تا 13 سالگی بروز می‌کند.

وی یکی از علل اصلی جوش زدن افراد را تغییر در وضعیت هورمون‌های آن‌ها در دوران تحول از دوره کودکی به دوران نوجوانی و بلوغ دانست و گفت: همچنین تغییرات سطح هورمونی بدن زنان به صورت ماهانه نیز می‌تواند از علل بروز جوش در آن‌ها باشد.

ابراهیمی با بیان اینکه به غیر از تغییرات هورمونی عوامل دیگری مثل مصرف داروهای کورتون، دگزا و... می‌توانند باعث بروز جوش‌های صورت شوند، افزود: استفاده از داروهای هورمونی و بدن سازی نیز می‌تواند در ایجاد یا تشدید جوش‌های بدن فرد اثرگذار باشد.

این متخصص پوست، مو و زیبایی با بیان اینکه جوش‌ زدن افراد در اکثر موارد تا سن 25 سالگی بیشتر ادامه نمی‌یابد، گفت: البته برخی افراد ممکن است تا سنین 35 تا 40 سالگی نیزجوش بزنند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه جوش‌ها نیازی به درمان ندارند و خود به خود بهبود می‌یابند، گفت: تنها در موارد شدید باید به پزشک مراجعه کرد.

ابراهیمی افزود: جوش‌ها در موارد شدید که جای آنها به صورت چال شدگی و یا تغییر رنگ روی صورت دیده می‌شود، نیاز به مراجعه به پزشک برای درمان دارند.

ابراهیمی به افرادی که زیاد جوش می‌زنند توصیه کرد: از دست‌کاری کردن، فشار دادن، ترکاندن و... آنها خودداری کنند، چراکه این کار باعث آسیب بیشتر به پوست شده و لک‌های پوست را بیشتر کرده و ممکن است در مواردی سبب تشدید جوش زدن شود.

۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ۱۰:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید