اخبار

رییس مرکزمدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه :طرح‌نوروزی مرکز فوریت‌های پزشکی از 27 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه انجام می شود

رییس مرکزمدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه :طرح‌نوروزی مرکز فوریت‌های پزشکی از 27 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه انجام می شود

رییس مرکزمدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به شروع طرح‌نوروزی مرکز فوریت‌های پزشکی استان از 27 اسفندماه، اظهار کرد: در این طرح که تا 15 فروردین‌ماه ادامه دارد، 340 نفر از نیروهای اورژانس استان حضور خواهند داشت.

دکتر صائب مدرسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌کرمانشاه، با اشاره به وجود 44 پایگاه اورژانس ‌فعال شهری و روستایی در سطح‌استان، اظهار کرد: در ایام ‌نوروز پنج‌کمپ نیز بصورت ویژه در ورودی شهرستانهای قصرشیرین و روانسر، سه‌راهی بیاشوش و میدان امام(ره) و میدان‌آزادگان شهرکرمانشاه مستقر خواهند شد.

مدرسی اظهار کرد: این کمپ‌ها در راستای افزایش سرعت‌عملکرد نیروهای اورژانس و حضور به موقع سرصحنه حوادث برپا می‌شوند.

وی افزود: در حال‌حاضر استاندارد کشوری حضور اورژانس در صحنه حوادث در ماموریت‌های شهری در کلانشهرها در 80 درصد ماموریت‌ها باید کمتر از 10 دقیقه باشد که این عدد بطورمیانگین در ماموریت‌های شهری استان 6.37 دقیقه است.

مدرسی اظهار کرد: این عدد همچنین در استانهای ایلام، همدان و کردستان که زیرمجموعه اورژانس کرمانشاه به عنوان قطب غرب‌کشور محسوب می‌شوند به ترتیب 5.35، 5.67 و 6.32 دقیقه است.

وی افزود: همچنین بر اساس استاندارد کشور میانگین حضور اورژانس در ماموریت‌های جاده‌ای در 80 درصد ماموریت‌ها باید زیر 15 دقیقه باشد که این شاخص در سطح استان به طور میانگین 14.1 است.

به گفته رییس مرکزمدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان‌کرمانشاه در کمپ‌ها وپایگاه‌های اورژانس استان 70 دستگاه آمبولانس بصورت 24 ساعته آماده خدمات‌رسانی هستند.

مدرسی افزود: همچنین در ایام‌نوروز از توان اورژانس‌هوایی بصورت مضاعف استفاده می‌شود و در محورهایی که تصادف رخ‌داده و جاده بسته شود، از اورژانس‌هوایی استفاده خواهد شد.

رییس مرکزمدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه بهبود فضای‌فیزیکی و نیز به روزکردن تجهیزات پایگاه‌ها را از جمله اقدامات صورت گرفته در طرح نوروزی اورژانس عنوان کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد تا با تجهیز پایگاه در صورت بروز حوادث‌ویژه بتوان نیاز مصدومین را تا حدممکن در پایگاه‌ها مرتفع کرد.

وی همچنین با بیان اینکه اورژانس‌های بیمارستانی تحت نظر مرکزمدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی هستند، اظهار کرد: با همکاری معاونت‌درمان دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه به همه اورژانس‌های بیمارستان‌های استان آماده‌باش داده‌ایم تا توان خود را در این ایام مضاعف کرده تا مشکلی در زمینه پذیرش بیماران پیش نیاید.

مدرسی اظهار کرد: همچنین یک بیمارستان‌صحرایی با ظرفیت 50 تخت بیمارستانی و با دارا بودن تجهیزاتی مانند اتاق‌عمل، ICU و رادیولوژی در محل مرکزفوریت‌های پزشکی کرمانشاه به حال آماده‌باش درآمده تا بتوان در صورت بروز شرایط بحران خدمات مناسبی را ارائه دهد.

۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ۱۰:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید