اخبار

کلنگ زنی سه پروژه علوم‌ پزشکی کرمانشاه در سال ۹۴

کلنگ زنی سه پروژه علوم‌ پزشکی کرمانشاه در سال ۹۴
 رئیس دانشگاه دکتر کریم از کلنگ زنی سه پروژه بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی، خوابگاه دانشجویی و پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال جاری خبر داد.

 حسین کریم  در نشست خبری با خبرنگاران از کلنگ زنی سه پروژه بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی، خوابگاه دانشجویی و پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال جاری خبر داد.

رئیس دانشگاه گفت: خوشبختانه پس از سالها انتظار براساس کمیسیون ماده ۲۱۵ احداث چهاردانشکده پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی و دندانپزشکی را در محوطه زمین‌ های پردیس دانشگاه اخذ کردیم و بزودی کلنگ آن به زمین می خورد.

وی با اشاره به موضوع کمبود متخصص و هیئت علمی در استان کرمانشاه از گرفتن موافقت وزارت بهداشت با کمک معاون برنامه ریزی رئیس جمهور و مصری نماینده استان برای جذب ۱۰۰ پست هیئت علمی در استان خبر داد.

کریم تصریح کرد: بر این اساس در تلاشیم در سال جاری۶۰ متخصص هیئت علمی را در یک مرحله و ۵۰ متخصص هیئت علمی را نیز در مرحله دیگری جذب کنیم.

وی جذب این متخصص‌ ها را در راستای طرح ماندگاری و مقیمی پزشکان طی طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد که همه مناطق استان از وجود متخصص بهره مند شده و شلوغی مطلب برخی از متخصصین نیز کاهش می‌یابد.

کریم گفت:از اجرای نظام تحول سلامت به عنوان انقلابی در بخش بهداشت و درمان یاد کرد و گفت: هم‌اکنون در بحث هتلینگ بیمارستان‌های استان نیز اقدامات خوبی انجام شده و بیمارستان فارابی به اذعان مسئولین وزارت بهداشت در حد یک هتل مجلل است.

وی از تجهیز سایر بیمارستان‌ های استان نیز در راستای بحث هتلیگ در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هر آنچه تلاش داشته‌ ایم در این زمینه صرف شده است.

کریم از کاهش ۱۰ درصدی زایمان سزارین در استان خبرداد و گفت: این میزان برای یکسال هدفگذاری کردیم اما در طی ۹ ماه به هدفمان رسیدیم و هم‌اکنون تنها ۴۳ و هشت دهم درصد از زایمان های استان به صورت سزارین انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از برنامه ریزی دانشگاه برای کمک به بیماران صعب العلاج و سرطانی در سال ۹۴ خبرداد و گفت: در سال ۹۳اعتباری بالغ بر ۱۰ و نیم میلیارد تومان  به این منظور به دانشگاه اختصاص یافت و مصوبات خوبی هم در این زمینه داشتیم اما در سال ۹۴ این خدمات گسترش می‌یابد.

وی از انعقاد توافقی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برای کمک به بیماران صعب العلاج و سرطانی خبرداد و گفت: براین اساس قرار شده است اوقاف از طریق اوراق مشارکت خیرین ۵۰ میلیارد تومان در اختیار دانشگاه برای بحث پیشگیری و کمک به مراکز درمان این بیماران بگذارد.

کریم، ارتقا ویزیت را از دیگر اقدامات مد نظر دانشگاه علوم پزشکی در سال جاری عنوان کرد و گفت: سال گذشته به عنوان الگو اولین کلینیک را در بیمارستان امام خمینی افتتاح کردیم که قابلیت نوبت دهی الکترونیکی و تلفنی دارد و سعی داریم در سال آینده شش مرکز دیگر را در بیمارستان فارابی، بیمارستان معتضدی،جعفرآباد، کنار دانشگاه علوم پزشکی(برای بیمارستان طالقانی و امام علی) و در بیمارستان امام رضا (ع) راه اندازی کنیم.

 رئیس دانشگاه :تجهیز مراکز فوریت‌های پزشکی را از دیگر اقدامات مد نظر این دانشگاه برای سال آینده برشمرد و گفت: در راستای ارتقا خدمات بخشی از اقدامات فوریت‌ها را به آمبولانس های بخش خصوصی واگذار می‌کنیم.

وی از پوشش بهداشتی حاشیه شهر کرمانشاه به عنوان دیگر برنامه مهم دانشگاه در سال جاری خبرداد .

کریم از راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت در شهرستان پاوه به عنوان پایلوت ابراز خرسندی کرد و گفت: این طرح تنها در کدیور آذربایجان شرقی و زهک سیستان و بلوچستان اجرا شده که البته در پاوه از قوت بیشتری برخودار است که امسال آن را در سطح شهرستان اجرا می‌کنیم.

وی ارتقا سطح بهداشت دهان و دندان را از دیگر برنامه های دانشگاه علوم پزشکی در سال جاری برشمرد و گفت: ۳۰ خانه بهداشت در سال جاری به این منظور به بهره برداری می‌رسد.

دکتر حسین کریم،از اجرای برنامه مراقبت بهداشتی دهان و دندان در حال حاضر در تمام خانه های بهداشت روستاهای استان خبر داد و گفت: خدمات پیشگیری به صورت رایگان بوده و خدمات درمانی نیز تنها برای افراد زیر ۱۴ سال با ۳۰ درصد هزینه انجام می‌شود.

 کریم با بیان اینکه پدیده زیرمیزی در کرمانشاه یک فاجعه بود از کاهش تقریبا ۱۰۰ درصدی این معضل در کرمانشاه خبرداد و گفت: برای کاهش این پدیده تاکنون حدود یک و چهار دهم پرداختی به پزشکان افزایش پیدا کرده اما به صورت سیستم جدید به پزشکان پرداختی نداشتیم و علی الحساب پرداخت شده است.

۱۹ فروردین ۱۳۹۴ ۰۹:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید