اخبار

معاون درمان وزارت بهداشت در کرمانشاه: رویکرد دکتر روحانی به امر سلامت بی نظیر است

معاون درمان وزارت بهداشت در کرمانشاه: رویکرد دکتر روحانی به امر سلامت بی نظیر است

معاون درمان وزارت بهداشت در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و مسئولین بیمارستان های استان با اشاره به رویکرد بینظیر دکتر روحانی به مقوله سلامت ابراز امیدواری کرد که از این موقعیت ویژه به بهترین نحو برای گسترش خدمات بهداشتی و درمانی استفاده شود.

دکتر محمدحاجی آقاجانی ضمن اعلام مطلب فوق افزود:در گذشته سلامت در زمره مقوله های دارای اولویت محسوب نمی شد اما در دولت جدید با وجود گرفتاری های جدی دولت در امر بودجه جزء مقوله های بسیار مهم کشور قرار گرفته و همگان شاهد اثرات آن در جامعه هستند.

وی طرح تحول نظام سلامت را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت چنانچه برای اجرای هرچه بهتر و دقیقتر این طرح اهمیت قایل نشویم مشکل بوجود می آید.

وی سال 93 را سالی تاریخ ساز و  پر فراز و نشیب و پر هیجان و دشواری برای وزارت بهداشت دانست و گفت: خداوند بزرگ را شاکر هستیم که نتایج درخشانی در این سال داشته ایم.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص مشکلات فعلی مقوله درمان نیز گفت: تخت های بیمارستانی در کشور چه تخت های درمانی و چه پژوهشی بسیار محدودند ، اکنون به ازای هر هزار نفر  1/5 تخت بیمارستانی وجود دارد که متأسفانه وضعیت کشور از این حیث بحرانی است . به لحاظ ساختمانی هم با مشکلاتی مواجه هستیم . 

دکتر آقاجانی با اشاره به تداوم  برنامه های سلامت محور دولت در سال جاری گفت: برنامه های جدیدی در کنار این برنامه ها خواهیم داشت که از آن جمله توسعه بیمارستانهای دولتی در همه ابعاد است. دنبال توسعه ICU هستیم و بیش از 100 بخش اورژانس در کشور در حال تکمیل شدن است. بیش از 360 بلوک زایمان در دست اجراست ، 250 پلی کلینیک ، 6600 مطب درحال راه اندازی است.

آقاجانی افزود: امسال همچنین برنامه های ملی برای نظام تشخیص و درمان حول بیماری های اصلی ، مثل سکته قلبی و مغزی و غیره خواهیم داشت.

 

 

۱۹ فروردین ۱۳۹۴ ۱۴:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید