اخبار

معاون وزیر بهداشت و درمان:آرزوی ایرانیان برای داشتن دولتی سلامت محور برآورده شد

معاون وزیر بهداشت و درمان:آرزوی ایرانیان برای داشتن دولتی سلامت محور برآورده شد

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: آرزوی مردم ایران برای داشتن دولتی سلامت محور با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید محقق شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر محمد حاجی آقاجانی روز چهارشنبه در دیدار با اعضای هیات علمی بیمارستانهای کرمانشاه در سرسرای بوستان دانشگاه علوم پزشکی این شهر افزود: در حالی که در دولتهای گذشته مسئله سلامت مردم و شهروندان در اولویت دهم تا پانزدهم بود اما این مقوله در دولت تدبیر و امید به اولویت و دغدغه نخست تبدیل شد.

وی تصریح کرد: سالها بود که در حوزه سلامت سرمایه گذاری قابل توجهی نداشتیم اما رویکرد دولت کنونی این رویه را تغییر داد.

آقاجانی افزود: از نظر تعداد تخت بیمارستانی در کشور با محدودیت مواجه هستیم به گونه ای که برای هر یک هزار نفر، یک و نیم تخت بیمارستانی داریم در حالی که در کشور کره جنوبی شاخص تخت بیمارستانی برای هر یک هزار نفر بیش از 13 تخت، در کشور ژاپن بیش از 10 تخت و حتی در کشور ترکیه بیش از دو و نیم تخت وجود دارد.

وی بیمارستانهای کشور با عمر متوسط بالای 35 سال را دارای ساختاری قدیمی توصیف کرد و مشکلاتی مانند کمبود تخت، پرستار و تجهیزات را یادآور شد.

**اصلاح ساختار تعرفه خدمات در دولت یازدهم

معاون درمان وزیر بهداشت همچنین با اشاره به بی مهری هایی که در گذشته در حوزه تعرفه خدمات درمانی در کشور وجود داشت افزود: قبلا در شرایط بحرانی بودیم ولی در یک سال اخیر اقدام به اصلاح تعرفه کردیم.

آقاجانی اظهار کرد: تا رسیدن به نقطه ایده آل و نرخ واقعی خدمات هنوز فاصله داریم و قرار است در یک سال و نیم آینده به این نقطه آرمانی برسیم.

به گفته آقاجانی، برای سال 94 برنامه های متعدد در حوزه درمان طراحی کرده ایم که همزمان با اجرای هشت برنامه طرح تحول نظام سلامت در دستور کار قرار می گیرد.

آقاجانی توسعه همه جانبه بیمارستانهای دولتی در زمینه ها و برنامه هایی همچون اضافه کردن دو هزار و 200 تخت آی. سی. یو به پنج هزار تخت موجود، ساخت 100 واحد اورژانس در بیمارستانهای کشور، 160 بلوک زایمان و توسعه بیمارستانهای هیات امنایی را از جمله برنامه های پیش رو در سال جاری عنوان کرد.

معاون وزیر بهداشت از برنامه های ملی این وزارتخانه برای نظام تشخیص و درمان با محوریت بیماریهای اصلی و شایع مانند سکته و سرطانها خبر داد که به گفته وی 75 درصد علل مرگ و میر ایرانیان است.

** نامناسب بودن چارت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

در ادامه این نشست عضو شورای سیاست گذاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز نامناسب بودن چارت این بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی را از مشکلات عمده حوزه سلامت و درمان استان یاد کرد.

دکتر بابک ایزدی اظهار کرد: برخی از بیمارستانها دارای چارت 400 تختخوابی هستند اما شاهد خدمات آنها به 800 نفر می باشیم که موجب نارضایتی خدمه بیمارستان و مردم شده است.

به گفته این پزشک، اگر به این مسئله توجه نشود طرح تحول نظام سلامت شکست می خورد.

**ایجاد بخش آی.سی.یو ویژه بیمارستان سرطانی

یکی دیگر از اعضای هیات علمی بیمارستان امام رضا کرمانشاه خواستار ایجاد بخش ای. سی. یو ویژه بیماران سرطانی در این بیمارستان شد.

دکتر اذنب با ابراز گله مندی از تیم بیهوشی این بیمارستان تاکید کرد، بین 30 تا 40 درصد سرطانها قابل بهبودی هستند و انتظار داریم که وزارت بهداشت توجه ویژه ای به این مطلب داشته باشد.

در پایان، دکتر قاسمی رییس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی خواستار ایجاد یک مرکز هتلینگ در این بیمارستان شد و از معاون وزیر خواستار تامین اعتباراتی برای آن شد.

۱۹ فروردین ۱۳۹۴ ۱۵:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید