اخبار

آمپول دگزا خطرناک است، خودسرانه مصرف نکنید

آمپول دگزا خطرناک است، خودسرانه مصرف نکنید

معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام این مطلب که مصرف داروی دگزامتازون بسیار خطرناک است و عوارض جدی را برای بدن به همراه دارد از شهروندان خواست تنها با تجویز پزشک به مصرف آن بپردازند.

دکتر قباد محمدی گفت: متاسفانه در سال 1393 پرمصرف ترین دارو در استان کرمانشاه دگزامتازون بوده است که این امر نتیجه مصرف خودسرانه  مردم  و یا اصرار به پزشکان برای تجویز دگزامتازون است که مصرف آن را در استان بسیار بالاتر از استانداردهای جهانی رسانده است.

وی گفت : این دارو ضعیف کننده سیستم ایمنی است و عوارض جدی چون پوکی استخوان، اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن  و پیچیده تر شدن تشخیص بیماری را بهمراه می آورد و هیچ کس نباید پزشک و داروخانه را برای مصرف آن تحت فشار بگذارد و مصرف آن تنها هنگامی است که به تشخیص پزشکان عملکرد سیستم ایمنی بدن افزایش غیر ضروری یافته و یا لازم است عملکرد آن تحت مراقبت باشد. 

دکتر محمدی رتبه های بعدی مصرف دارو در استان را داروهای آنتی بیوتیک اعلام کرد و مصرف آنها را نیز بالاتر از استاندارد دانست.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی از ارشاد و تذکر  به  پزشکانی خبر داد که نسبت به تجویز بی رویه دارو اقدام می کنند خبر داد و گفت :آمار نسخه و داروهای تجویزی تمامی پزشکان به تفکیک در معاونت غذا و دارو جمع آوری می شود و در مواقع لازم نسبت به دعوت از آنها و ارایه راهنمایی های لازم برای اصلاح رویه نسخه دهی آنها اقدام می شود.

۲۳ فروردین ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید