اخبار

برای تضمین سلامتی خود غذاهای ارگانیک بخورید

برای تضمین سلامتی خود غذاهای ارگانیک بخورید

یک کارشناس تغذیه به شهروندان توصیه کرد: برای تضمین سلامتی خود غذاهای ارگانیک بخورند.

علی اشرف رشیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، غذای ارگانیک را غذایی دانست که در تمامی مراحل تهیه آن از مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت گرفته تا مراحل مربوط به فرآوری از هیچ نوع سم و کودی استفاده نمی‌شود و عاری از سموم، کودها، رنگ‌های غیرخوراکی، نگهدارنده‌ها و سایر مواد شیمیایی مضر ‌باشد.

این کارشناس تغذیه ارزش تغذیه‌ای غذاهای ارگانیک را بالا ارزیابی کرد و گفت: این نوع از غذاها غذاهای طبیعی بوده و عاری از مواد مضر هستند.

وی افزود: بررسی‌ها حاکی از این است که غذاهای ارگانیک از نظر مواد مغذی، ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب ضروری و سایر ترکیبات مفید سودمندتر بوده و میزان ترکیبات نامناسب مثل کودها، باقیمانده سموم و مواد مضر در آنها وجود ندارد.

این کارشناس تغذیه افزود: استفاده از سموم و کودهای شیمیایی سبب آلودگی محصولات کشاورزی و دامی می شود که این محصولات نیز سبب ایجاد بیماری در انسانها می‌شوند.

رشیدی با بیان اینکه آلودگی‌های غذایی یکی از مهم ترین عوامل بروز بیماری‌های جدیدی است که در گذشته وجود نداشت، افزود: انسان به روش‌های مختلف آلوده می شود که یکی از ماندگارترین این روش‌ها آلودگی بدن بوسیله خوردن غذای آلوده است.

اختلال در کارکرد قلب، اختلال در خون‌رسانی، بروز نقص‌های ژنتیکی، افزایش سقط جنین، چاقی بیش از حد و ... از جمله عوارض مصرف غذاهای ناسالم و حاوی باقیمانده مواد مضر است که رشیدی به آن‌ها اشاره کرد.

رشیدی افزود: مصرف غذاهایی که درصد بالای سموم، علف‌کش‌ها، نگهدارنده‌ها، مواد شیمیایی و... در آن‌ها باقیمانده باشد زمینه ساز بروز آلرژی، ریزش مو، سرطان‌ها و... نیز است.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از سموم و کودهای شیمیایی محیط زیست را نیز آلوده می‌کند، گفت: تولید و مصرف مواد غذایی ارگانیک نقش مهمی در پایداری محیط زیست دارد.

۲۴ فروردین ۱۳۹۴ ۱۰:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید