اخبار

مراسم بزرگداشت روز آزمایشگاه برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز آزمایشگاه برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر بابک ایزدی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز آزمایشگاه که با حضور جمعی از دانشجویان رشته های آزمایشگاهی در سرسرای اجتماعات بیمارستان امام رضا برگزار شد افزود: کار آزمایشگاه ها مانند یک شمشیر دو لبه است و دقت بسیار می خواهد زیرا در مواردی باید خبرهای ناخوشایند از ابتلای افراد به بیماری با بررسی نتایج بدست آمده و گاه هم خبرهای خوب را اعلام کنند.

وی قدمت ایجاد نخستین آزمایشگاه بالینی در کشور را به سال 1315 خورشیدی دانست و گفت: اکنون در سطح کشور افزون بر پنج هزار آزمایشگاه داریم و در استان کرمانشاه هم پرسنل آزمایشگاهی همواره از صادق ترین و مقیدترین افراد به رعایت اخلاق پزشکی می باشند.

ایزدی گفت: اگر در جایی کوتاهی هایی مشاهده می شود به یقین از حیطه اختیار آزمایشگاه ها خارج بوده و عمدی هم در کار نیست.

وی مهمترین بخش از کار آزمایشگاه ها را گزارش دهی عنوان کرد و بر لزوم اعلام نتیجه به بیمار با رعایت کرامت انسانی تاکید کرد.

رییس جامعه آزمایشگاهیان استان کرمانشاه نیز با تبریک این روز، هدف اصلی آزمایشگاه های فعال در استان کرمانشاه را کاهش درد و رنج بیماران و خانواده ها عنوان کرد.

دکتر علی بخشی اظهار کرد: آزمایشگاه ها در تشخیص های هویتی و کشف بیماری ها نقش موثری دارند.

وی نخستین مرحله از درمان را تشخیص دانست و افزود: این مهم بر عهده آزمایشگاه ها می باشد که در صف مقدم فرایند درمان بیماری ها قرار دارند.

استان کرمانشاه با قرار گرفتن میان چهار استان غرب کشور و نیز هم مرز بودن با کشور عراق، بعنوان قطب بهداشتی و درمانی غرب کشور در نظر گرفته شده و هم اکنون مسوولان استان برای راه اندازی برنامه توریسم درمانی در استان برنامه هایی در دست اجرا دارند.

۳۰ فروردین ۱۳۹۴ ۱۴:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید