اخبار

رییس ستاد برگزاری هفته سلامت : تونل وحشت برای معرفی مضرات مخدرها راه اندازی شده است

رییس ستاد برگزاری هفته سلامت : تونل وحشت برای معرفی مضرات مخدرها راه اندازی شده است

کرمانشاه- رئیس ستاد برگزاری هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی از ابتکار این دانشگاه با ایجاد تونل وحشت برای معرفی مضرات مخدرها خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدی ظهر سه شنبه در مراسم گشایش پارک سلامت کرمانشاه که در بوستان شاهد این شهر برگزار شد، از تشکیل پنج کمیته برای اجرای برنامه های هفته سلامت در استان کرمانشاه خبر داد.

وی کمیته فرهنگی، تبلیغات، ورزشی، پشتیبانی و اداری را به عنوان کمیته های مذکور اعلام کرد و گفت: برای برپایی این نمایشگاه مکاتباتی با تمامی دستگاه‌ ها و ادرات دولتی، سازمان های سلامت محور، NGO های مرتبط با محصولات سلامت محور و شرکت های بخش خصوصی سلامت محور  صورت گرفته است.

۹۰ غرفه در نمایشگاه سلامت حضور دارند

محمدی افزود: در نمایشگاه سلامت استان ۱۳ دستگاه‌ دولتی،  ۱۹ سازمان مردم نهاد و شرکت خصوصی سلامت‌محور و نیز ۲۹ واحد از معاونت‌ های مختلف دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه درقالب ۹۰ غرفه حضور دارند.

وی با اشاره به نکات مورد تاکید در برگزاری این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه به متقاضیان شرکت در آن تاکید شده که با اعلام برنامه های کاربردی و به صورت هدفمند در نمایشگاه حضور یابند.

محمدی همچنین پرهیز از اسراف را از دیگر تاکیدات برشمرد و افزود: یکی از ملاک های ارزشیابی غرفه ها توجه به صرفه جویی در هزینه هاست.

رئیس ستاد برگزاری هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی گفت: همچنین تاکید شده است غرفه ها از رنگ ها و نمادهای ملی و مرتبط با شعار سال استفاده کنند.

وی از یک ابتکار جدید برای پیشگیری و آگاه و حساس کردن جامعه در مقوله مصرف مواد دخانی و مخدر خبرداد و گفت: بنابراین اقدام واقعیات و پیامدهای ناگوار استفاده از این موارد را به صورت یک تونل وحشت طراحی و ارائه کرده ایم.

محمدی از ارائه سفره سالم و غذای سالم به صورت نمادین در این نمایشگاه و در قالب جشنواره غذای سالم خبر داد.

رئیس ستاد برگزاری هفته سلامت استان کرمانشاه از برگزاری نشست های تخصصی با حضور اساتید برجشته در حوزه سلامت، ارائه مشاوره های پزشکی و توزیع برشورهای و تراکت های با محوریت سلامت در این نمایشگاه خبرداد.

اهداف برگزاری نمایشگاه

وی فرهنگسازی و اطلاع رسانی در ارتقای سلامت را از اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد و گفت: در این راستا تاکید بر اصلاح روش های زندگی برای تعیین سلامت مردم و توجه ویزه به شعار سال داریم.

محمدی، تبیین اهمیت سلامت در برقراری توسعه پایدار و تبیین شعار سال (انسان سالم) را از دیگر اهداف و محور توسعه پایدار دانست.

رئیس ستاد برگزاری هفته سلامت استان کرمانشاه، جلب مشارکت مردم و همکاری عمومی در راستای توجه به نقش سلامت و پیش گیری برای داشتن جامعه سالم را از دیگر اهداف برشمرد و گفت: جلب حمایت سیاست گزاران و مدیران ارشد در پشتیبانی از برنامه های سلامت و جلب مشارکت و همکاری دستگاه های مرتبط با سلامت مردم از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه مذکور است.

وی به سیاست های مد نظر در پی برگزاری این نمایشگاه پرداخت و ایجاد هماهنگی درون سازمانی، جلب مشارکت و همکاری بین بخشی و دستگاه ها، اجرای برنامه های اثربخش در ارتقای سطح آگاهی مردم و توجه ویژه به صرفه جویی در هزینه ها در کنار ارزیابی فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی استان را از جمله سیاست های برگزاری این نماسشگاه برشمرد.

۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید