اخبار

ریاست دانشگاه علوم پزشکی: فعالین بهداشت و سلامت عملکرد خود را در معرض نقد مردم بگذارند

ریاست دانشگاه علوم پزشکی: فعالین بهداشت و سلامت عملکرد خود را در معرض نقد مردم بگذارند

ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در مراسم افتتاح پارک و جشنواره سلامت با اشاره به اهمیت مسئله غذا و امنیت آن از لحاظ سلامت  گفت :امروزه مهمترین خطر برای سلامت از عدم سلامت غذا در مراحل گوناگون کاشت ، فراوری و مصرف  ناشی می شود.

دکتر حسین کریم گفت جشنواره پارک سلامت فرصتی است تا کارشناسان و متخصصان در خصوص این مسئله بسیار مهم با مردمصحبت بکنند و برای ارتقای سطح فرهنگ سلامت بکوشند.

ریاست دانشگاه با اشاره به حضور غرفه ها و فعالیت های مختلف فرهنگی و ورزشی در این نمایشگاه گفتامیدواریم در سال همدلی و همزبانی بتوانیم شعار امسال سازمان جهانی بهداشت را نیز سرلوحه برنامه هایمان قرار دهیم.

دکتر کریم گفت: کارشناسان می دانند که سلامت از مزرعه و همان گام اول شکل می گیرد و چنانچه این خشت نخست کج گذاشته شود کل فرایند سلامت تا انتها دچار مشکل خواهد بود بهمین دلیل کشاورزی ارگانیک باید در سرلوحه کار سازمان های مربوطه قرار گیرد. 

گام بعدی در سلامت غذا اصلاح فرایند در کارخانجات فراوری محصولات غذایی است که این مهم نیز نیاز به آموزش و نظارت مستمر دارد و در نهایت مسئله سفره مردم که باید با فرهنگ سازی دنبال اصلاح الگو ها در این قسمت از برنامه باشیم.

وی با اشاره به عملکرد دانشگاه در یک سال گذشته در زمینه امنیت غذایی گفت:کاری که می توانیم انجام دهیم معرفی الگو و برندهای سلامت است تا مردم با الگو گیری از آنها بتوانند در زمینه اصلاح سفره خود اقدام نمایند.

دکتر کریم اضافه کرد توانسته ایم در زمینه راه اندازی و معرفی رستوران سالم اقدامات متعددی انجام دهیم و بزودی شاهد راه اندازی آن خواهیم بود و در ادامه این پروژه شاهد راه اندازی شهرک سلامت نیز خواهیم بود ، کار دیگری که انجام شدهاستفاده از برند سیب سلامت است که از آن برای تبلیغ محصولات سالم استفاده خواهیم کرد ، پروژه دیگر دانشگاه انتخاب روستای سالمبوده که از هر شهرستان یک روستا بعنوان روستای سالم معرفی شده و در زمینه کنترل مواد غذایی نیز قرار است استان کرمانشاه به عنوان قطب غرب کشور به پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی برای کنترل تولیدات کارخانجات مجهز شود تا انشاله در این زمینه نیز با اطمینان گام برداریم.

وی با تبریک هفته سلامت به تمام دست اندرکاران عرصه بهداشت و سلامت در استان این هفته را عید فعالین بهداشتی دانست و از آنها خواست با ارایه عملکرد خود در زمینه تحقق شعار امسال  فعالیت های خود را به منصه نقد مردم بگذارند.

۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید