اخبار

50 درصد از دانش آموزان کرمانشاهی در مقابل پوسیدگی دندان مقاوم شدند

50 درصد از دانش آموزان کرمانشاهی در مقابل پوسیدگی دندان مقاوم شدند
مدیر گروه بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: در طرح سلامت دهان و دندان اولویت با مدارس روستایی است و نزدیک به 50 درصد از این دانش آموزان در سطح استان در برابر پوسیدگی دندان مقاوم شدند.

دکتر محمدرضا فرخی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح سلامت دهان و دندان برنامه ای ملی در راستای اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت است گفت: 40 تا 50 درصد از دانش آموزان استان کرمانشاه به صورت رایگان معاینه شده و عمل وارنیش فلوراید (مقاوم کردن دندان در برابر پوسیدگی) بر روی آنان انجام شده است.

به گفته این پزشک در عمل دندانپزشکی وارنیش فلوراید، ماده ای ژل مانند بر مینای دندان با هدف پیشگیری از پوسیدگی و مقاوم شدن آن مالیده می شود و این امر در تمامی مدارس استان کرمانشاه اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: اکنون 28 مرکز بهداشتی و درمانی در سطح استان کرمانشاه برای تحقق طرح سلامت دهان و دندان فعالیت می کنند که از این میزان، چهار پایگاه بهداشتی و درمانی در شهرستان کرمانشاه فعال است.

فرخی با اشاره به اینکه گروه هدف طرح سلامت دهان و دندان کودکان کم تر از 14 سال و بانوان شیرده می باشد گفت: در این طرح آموزش هایی به منظور بهداشت دهان و دندان به دانش آموزان ارائه می شود.

فرخی ترمیم و جرم گیری دندان را مربوط به گروه هدف بانوان شیرده عنوان کرد و افزود: فیشور سیلندر(شیاربندی دندان) دارای پیشرفتی 20 درصدی در استان است.

به گفته وی در این عمل دندان با استفاده از ماده ای پوشانده می شود تا مانعی برای ذخیره شدن غذا در آن شود.

اجرای طرح ملی تحول سلامت دهان و دندان با دستور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از 23 فروردین سال جاری آغاز شد.

مادران باردار و کودکان زیر 14 سال گروه هدف این طرح هستند که خدمات لازم را به صورت رایگان دریافت می کنند.

هزینه خدمات مرتبط با سلامت دهان و دندان برای سایر افراد هم در این طرح تنها تا 30 درصد تعرفه دندانپزشکی است

۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید