اخبار

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قطب کنترل غذا و دارو در غرب کشور می شود

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قطب کنترل غذا و دارو در غرب کشور می شود
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به سفر معاون وزیر به کرمانشاه گفت: در این سفر تصمیماتی مبنی بر تبدیل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به قطب کنترل غذا و دارو در غرب کشور گرفته شد که این امر در سال جاری اجرایی می شود.

گزارش خبرنگار ایرنا دکتر حسین کریم روز سه شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه پارک سلامت در بوستان شاهد کرمانشاه با بیان اینکه شعار جهانی بهداشت در سال جاری امنیت غذایی از مزرعه تا سفره است افزود: محقق نشدن امنیت غذایی در ابعاد مختلف بزرگترین تهدیدی است که در برابر سلامت قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: امروزه هرچه که در مزرعه تولید شود به طور قطع سلامت محور نیست و تحقق این امر به ملزوماتی وابسته است و مردم باید بدانند که چگونه می توانند به محصولات ارگانیک و طبیعی دست یافته و آن را مصرف کنند.

 

** تاسیس رستوران سلامت محور در دستور کار قرار دارد

کریم ادامه داد: اکنون مرکز بهداشت استان ایجاد رستورانی با محوریت عرضه سالم ترین مواد غذایی را در دستور کار قرار داده است که در نهایت الگویی برای دیگر اصناف و رستوران ها خواهد شد.

وی با تاکید براینکه در کشورهای توسعه یافته آگاهی لازم به مردم در زمینه مصرف محصولات ارگانیک داده می شود تصریح کرد: تایید محصولات عرضه شده طبیعی با آرم و برچسب مخصوص نهادهای مرتبط با امنیت غذایی، امری مهم در راستای افزایش آگاهی مردم برای استفاده از این محصولات است.

به گفته این مسوول، اکنون تاثیرالگوهای عینی بسیار فراتر از روش های گفتاری و شنیداری است و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه وظیفه دارد الگوهای سلامت به مردم را ارائه دهد.

 

**اجرای طرح روستای سالم در کرمانشاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: شهرک سلامت و ایجاد روستای سالم از دیگر اهداف دانشگاه علوم پزشکی برای برقراری سلامت در جامعه است

وی با بیان اینکه از هر شهرستان در استان کرمانشاه یک روستا به عنوان روستای سلامت انتخاب شده و تمهیدات لازم در آن اجرا شده افزود: سلامت نقطه توقف ندارد و باید همواره بررسی کرد که ارائه الگوهایی عینی به مردم تا چه اندازه بازدهی داشته است.

این نمایشگاه در دو نوبت صبح و عصر از ساعات 9 تا 12 و 16 تا 20 به مدت یک هقته برای بازدید علاقه مندان دایر است.

۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۲:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید