اخبار

دکتر کریم : اسلام آباد با حضور کلیه تخصص ها دومین مرکز تجمع متخصصین استان می شود

دکتر کریم  : اسلام آباد با حضور کلیه تخصص ها دومین مرکز تجمع متخصصین استان می شود

نشست هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی  امروز چهارشنبه دوم اردیبهشت ماه در شهرستان اسلام آبادغرب برگزار گردید .

دکتر کریم رییس دانشگاه علوم پزشکی در این جلسه گفت: ارزش گذاری ما به شبکه ها براساس خلاقیت و ابتکارات و تأثیر گذاری بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امسال شش خانه بهداشت اسلام آباد غرب به بهره برداری می رسد. گفت: خانه های بهداشت و مراکز ما باید الگویی برای بهداشت باشند و زیبا سازی و استانداردسازی خانه های بهداشت بایستی در دستور کار ما قرار گیرد.

دکتر کریم ضمن معرفی الگو قراردادن بهداشت مدارس و بحث تحول نظام سلامت برای شهرستان اسلام آباد غرب  توجه به مدارس در بحث آموزش را بسیار با اهمیت دانست و گفت:شبکه های بهداشت ودرمان باید کار در آموزش و پرورش را کار خودشان بدانند زیرا تعامل با آموزش و پرورش برای ما بسیار مهم است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: برای جلوگیری از بیماری تب مالت بایستی تغییر در دامپروری ایجاد شود، آموزش های لازم وظیفه ماست تا بیماری تب مالت ریشه کن شود اما امید زیادی داریم که در روستای سالم الگوی دامپروری سالم ارائه شود.

وی همچنین  اظهار امیدواری کرد که ما به جلسه کارگروه سلامت امید زیادی داریم  تا بسیاری از مشکلات از جمله وجود قلیان ، وجود احشام در سطح شهر ، بحث هاری ،با کار  کارگروه استانی حل شود.

وی همچنین گفت : در صورت پیگیری نماینده مسکن و شهرسازی در مورد راه اندازی فاز دوم بیمارستان اسلام آبادغرب ما آمادگی لازم را داریم.

دکتر کریم گفت: اسلام آبادغرب باید به مرکز تخصصی و فوق تخصصی غرب استان تبدیل شود و این مرکز  با سایر رشته های تخصصی و فوق تخصصی تکمیل شود تا شهرستان اسلام آبادغرب مرکزیت بحران منطقه غرب استان را دارا شود. 

رییس دانشگاه گفت: انتظار من از مدیران این است که در بهره وری و مدیریت منابع ؛کار فوق العاده انجام گیرد البته نه به آن معنا که در زمینه مالی و نیروی انسانی کم مصرف کنیم بلکه درست مصرف کردن را همواره مد نظر داشته باشیم.وی هدف بعدی را سلامت الکترونیک اعلام کرد که بحث حاشیه نشینی بایستی به پرونده سلامت الکترونیک و کلینیک های تخصصی لینک شود و در این میان مشارکت های مردمی و کمک NGO ها و خیرین سلامت را بسیار مفید و مؤثر دانست.

دکتر کریم با اشاره به قرار گرفتن در هفته سلامت و ارائه الگوی ابتکاری پارک سلامت و تونل وحشت امسال در استان گفت: ما باید الگو سازی کنیم ،روش های سنتی جوابگو نیست و یکی از مهمترین عللی که توجهی به آموزش بهداشت نمی شود  را عدم وجود الگوهای دیداری و شنیداری مثل الگوی روستای سالم ، رستوران سلامت محور ، مهمانسرای سلامت  و داشتن منوهای متفاوت برای بیماران دیابتی ، قلبی و ... در رستورانها دانست.

 وی همچنین درخصوص پاسخگویی 1690 گفت: مبحث زیرمیزی را نمی پذیریم و جدا برخورد قانونی خواهم کرد.

۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۶:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید