اخبار

نامگذاری بخش های بیمارستانی و مراکز بهداشتی با نام خیرین سلامت

نامگذاری بخش های بیمارستانی و مراکز بهداشتی با نام خیرین سلامت

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دست یاری خیرین سلامت را به گرمی می فشارد و آماده است تا با ارایه اولویت های حوزه بهداشت و درمان از پیشنهاد های خیرین سلامت نیز بهره گیرد.

قائم مقام ریاست دانشگاه در امور خیریه های حوزه سلامت با اعلام مطلب فوق گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حاضر است در صورت همکاری خیرین اسامی بخش های بیمارستانی و یا مراکز درمانی را به هر نامی که خیرین تمایل داشته باشند نامگذاری کند .

شهریار اسکندری  با اشاره به محدود بودن کمک های خییرین به حوزه بهداشت و درمان استان کرمانشاه گفت: امیدواریم ائمه جمعه و جماعات ،ریش سفیدان و بزرگان استان برای تغییر دیدگاه مردم و قبولاندن اجر عظیم معنوی موقوفات سلامت به مردم  همکاری کنند .

وی گفت : گزارش های بدست آمده نشان می دهد که در بعضی از استان ها نظیر خراسان رضوی مردم بجای انجام نذورات و  دادن ولیمه هزینه آن را صرف سلامت کرده اند که مورد پذیرش بزرگان دینی قرار گرفته و به همین دلیل جایگاه این استان ها در رتبه بندی های موجود بالا رفته است.

اسکندری گفت با وجود اینکه خیرین در استان کرمانشاه همواره اقدامات درخشانی انجام داده اند و رتبه های خوبی را در کشور از آن خود کرده اند اما متاسفانه در حوزه خیرین سلامت جایگاه مناسبی در کشور و منطقه نداریم ، بعنوان مثال در سال 1392 در استان کردستان بیش از 18 میلیارد تومان بعنوان خیریه سلامت جمع آوری شده اما در همین زمان در کرمانشاه این رقم کمتر از 5میلیارد تومان بوده است.

قائم مقام ریاست دانشگاه در امور خیریه های سلامت با اشاره به  مشکلات ساختاری سلامت در استان گفت: بسیاری از مراکز بهداشتی در استان بیش از 40سال از بنایشان می گذرد و عملا جزء بافت فرسوده محسوب می شوند و تنها با کمک خیرین سلامت می توان به بازسازی آنها کمک کرد.

 

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید