اخبار

نمی‌توانید مانع این بیماری شوید!

نمی‌توانید مانع این بیماری شوید!

یک متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه بیماری "پارکینسون" بیماری ارثی و ژنتیکی است، گفت: هیچ راهی برای پیشگیری از این بیماری وجود ندارد.

دکتر داریوش افشاری به مناسبت روز جهانی پارکینسون (23 اردیبهشت) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: در بیماری پارکینسون که عمدتا از سن 50 سالگی به بالا بروز می‌کند، هسته‌های قاعده مغز دچار آسیب می‌شوند.

افشاری اظهار کرد: در بیماری پارکینسون به طور معمول بیمار با علائم لرزش دست، کندی در انجام حرکات، خمیدگی فرم بدن و سفتی و درد اندام‌ها که عمدتا با دیسک‌کمر اشتباه گرفته می‌شود به پزشک مراجعه می‌کند.

وی اظهار کرد: با پیشرفت بیماری و در مراحل بعدی، علائم و اشکالات دیگری از جمله یکنواخت شدن تن صدا و ریز نوشتن و ناخوانا شدن دست‌خط افراد بروز پیدا می‌کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: در نهایت بیمار به حدی می‌رسد که بسترنشین شده و توان حرکتی آن تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه پارکینسون درمان قطعی ندارد، اظهار کرد: داروهایی برای این بیماری وجود دارد که تنها می‌تواند کیفیت زندگی بیماران را بالا برده و علائم بیماری را تا حدی کاهش دهد.

افشاری اظهار کرد: همچنین با داشتن شرایط خاصی، جراحی نیز در برخی موارد این بیماری تجویز می‌شود که این مورد هم تنها برای افزایش کیفیت زندگی بیمار و کاهش علائم آن است و در درمان قطعی بیماری تاثیری ندارد.

وی در خصوص مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز گفت: بیماری پارکینسون بصورت مستقیم موجب مرگ نمی‌شود، اما عوارض ناشی از آن در درازمدت از جمله عفونت‌های ثانویه که ناشی از بی‌تحرکی و بسترنشین شدن است می‌تواند موجب مرگ افراد شود.

این متخصص مغز و اعصاب در خصوص پیشگیر از ابتلا به بیماری پارکینسون اظهار کرد: متاسفانه از آنجا که این بیماری ارثی و ژنتیکی است راهکار خاصی برای پیشگیری از آن وجود ندارد.

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۰:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید