اخبار

دکتر کریم : دانشجویی که دارای تفکر انتقادی نباشد دانشجو نیست

دکتر کریم : دانشجویی که دارای تفکر انتقادی نباشد دانشجو نیست

در اولین سلسله نشست های ریاست دانشگاه با دانشجویان در صبح روز جمعه  اول خرداد ماه برگزار شد ، مدیران کانون ها و تشکیل اردو دانشجویی گردهم آمدند .

در این نشست رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دانشجویان را دارای ارزش بسیار دانست و گفت : دانشگاه از وجود دانشجو ارزش می گیرد و دانشجو از دانشگاه اعتبار می یابد و این رابطه دو سویه موجب انتفاع هر دو طرف می شود .

دکتر کریم ایجاد ارتباط متقابل برای اعتماد دو طرفه را مهم ارزیابی کرد و گفت : اگر این اعتماد شکل نگیرد  فضای دانشگاه به سمت بروز جو نامناسب پیش خواهد رفت.

وی با انتقاد از عده ای که افکار منفی به ویژه در زمینه کار گروهی را منتشر می کنند گفت: زمینه  کار گروهی در کشور ما وجود دارد اما عده ای این امر را تجربه و تمرین نکرده اند ومعمولا دیگران را دفع  کرده و فضای تعامل و همکاری را کمرنگ می کنند اما اکنون زمینه و بستر برای کار گروهی و جمعی میسر و فراهم است .

این مدرس دانشگاه کار اول دانشجویان را درس خواندن دانست و افزود : پرورش دانشجوی تک قطبی مدنظر نیست بلکه ما می کوشیم دانشجو را در جنبه های گوناگون دیگر نیز پرورش دهیم تا انسانی آگاه به  زمینه های مختلف تحویل جامعه دهیم.

دکتر کریم با عنوان اینکه دانشجویی که  منتقد نباشد دانشجو نیست گفت:تفکر انتقادی لازمه ی  پیشرفت و تعالی است به ویژه در میان دانشجویان که با صداقت و راستی بیشتری همراه است اما باید اطلاعات لازم را دارا بوده ، انصاف داشته باشد و با رعایت ادب نقد را مطرح نماید.

وی از دانشجویان خواست نسبت به استاد ، کتب درسی ، جامعه ، مسائل سیاسی باورهای فرهنگی منتقد و دارای قدرت تفکر نقادانه باشند .

 دکتر کریم تاکید کرد که دانشجو باید پر انرژی ، شاد و با نشاط باشد و نشان  دهد که دارای مقاومت  نسبت به سایرین است و این را باید اثبات کند و هدایت مردم را به عهده بگیرد و جمعیت پیرامونی خود را از نظر علم و آگاهی  راهبری کند.

وی گفت از دانشجویان  انتظار دارم  استعدادهای خود را بشناسند، مشکلات و  چالش ها را از دیدگاه دانشجویی ارائه دهند و پیشنهاد و راهکارهای خود برای مسایل جامعه را در قالب بحث ها ی سیستمیک همچون نشریات دانشجویی ارائه نمایند.

  13

13

۲ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید