اخبار

کاهش چشمگیر زیرمیزی پزشکان در کرمانشاه

کاهش چشمگير زیرمیزی پزشکان در کرمانشاه

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از کاهش چشمگیر موارد زیرمیزی پزشکان در استان در پی اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد.

دکتر امید قادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به کاهش چشمگیر زیرمیزی پزشکان پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت، اظهار کرد: تا پیش از اجرای این طرح، زیرمیزی پزشکان تقریبا به طور گسترده وجود داشت و شکایت‌ها در این زمینه تقریبا از دست همه در رفته بود.

وی افزود: تا پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت در بخش زیادی از عمل‌های جراحی مبالغی خارج از روال قانونی و به عنوان زیرمیزی دریافت می‌شد و علت عمده آن نیز عدم واقعی‌بودن تعرفه‌ها بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرماشاه اظهار کرد: خوشبختانه به دنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت از 15 آبان ماه سال گذشته و به دنبال ابلاغ کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، آمار زیرمیزی به طور چشمگیری کاهش یافته است.

قادری اظهار کرد: از زمان ابلاغ این کتاب تاکنون شاید کمتر از 10 مورد شکایت اثبات شده در زمینه دریافت زیرمیزی در استان داشته‌ایم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه دریافتی پزشکان از محل اجرای طرح تحول سلامت که هزینه‌های آن از محل هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود بسیار بیشتر از مبالغ دریافتی زیرمیزی پزشکان در سال گذشته است و همین امر موجب کاهش چشمگیر این پدیده در جامعه پزشکی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه بیمه سلامت ناظر بر اجرای طرح تحول سلامت است، از مردم خواست تا هرگونه شکایت در خصوص دریافت زیرمیزی را حتما اعلام کند تا برخوردهای لازم با پزشک خاطی اعمال شود.

قادری مجازات درنظرگرفته شده برای زیرمیزی پزشکان را متناسب با میزان مبلغ دریافتی عنوان کرد و افزود: از تذکر کتبی تا لغو پروانه طبابت به عنوان مجازات دراین زمینه در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: بیماران در صورت هر نوع شکایت در زمینه دریافت زیرمیزی می‌توانند مراجعه حضوری به اداره کل بیمه سلامت، دانشگاه علوم پزشکی و یا سازمان نظام پزشکی استان داشته و یا با سامانه 1690 تماس گرفته و شکایت خود را اعلام کنند.

 

 

۲ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید