اخبار

خواب راحت را اینجا تجربه کنید

خواب راحت را اینجا تجربه کنید

رییس مرکز اختلالات خواب استان کرمانشاه بی‌خوابی، پرخوابی، اختالات تنفسی مانند خروپف شدید، تشنج و راه رفتن در خواب را از جمله شایعترین اختالات خواب عنوان کرد که در این مرکز تشخیص و درمان می‌شوند.

دکتر حبیب الله خزایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به راه‌اندازی مرکز اختلالات خواب استان کرمانشاه در سال 1385، اظهار کرد: این مرکز، اولین مرکز مصوب تحقیقاتی اختلالات خواب در کشور است و دومین مرکز نیز چند ماه پیش در تهران راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه اهداف تحقیقاتی، پژوهشی، آموزشی و درمانی در این مرکز دنبال می‌شود، گفت: رشته‌های مختلف پزشکی می‌توانند پژوهش‌های مرتبط با خواب را در این مرکز انجام دهند و از امکانات این مرکز بهره‌مند شوند.

خزایی با اشاره به انجام اقدامات تشخیصی و درمانی در این مرکز اظهار کرد: امکانات این مرکز در زمینه تشخیص اختلالات خواب در غرب کشور و در مورد برخی تجهیزات در سطح کشور بی‌نظیر است.

وی با اشاره به وجود دستگاه پلی‌سومنوگرافی در این مرکز اظهار کرد: برای استفاده از این وسیله که تنها یک نمونه از آن در غرب کشور وجود دارد، بیمار یک شب در مرکز بستری شده و دستگاه به او وصل می‌شود و در طول شب نوع اختلال خواب او تشخیص داده می‌شود.

وی همچنین به وجود دستگاه اکتیگرافی در این مرکز اشاره کرد و افزود: این دستگاه نیز که شاید بتوان گفت تنها یک نمونه از آن در کشور موجود است جهت تشخیص سرپایی اختلالات خواب استفاده می‌شود، بصورتیکه قابلیت تنظیم داشته و بعد از تنظیم بیمار آن را در خانه به خود وصل کرده و اختلالات خواب او تشخیص داده می‌شود.

خزایی اظهار کرد: همچنین در این مرکز خدمات آموزشی نیز ارائه شده و به دانشجویان پزشکی و پرستاری و نیز دستیاران تخصص‌های مغز و اعصاب و روانپزشکی آموزش داده می‌شود.

رییس مرکز اختلالات خواب استان کرمانشاه با اشاره به وجود پنج عضو هیات علمی در این مرکز اظهار کرد: در این مراکز خدمات تشخیصی و درمانی با تعرفه دولتی انجام می‌شود، اما متاسفانه بسیاری بیمه‌ها این خدمات را پوشش نمی‌دهند و همین امر مشکلات بسیاری را برای مراجعه‌کنندگان به وجود آورده است.

خزایی بی‌خوابی، پرخوابی، اختلالات تنفسی مانند خروپف شدید، تشنج و راه رفتن در خواب را از جمله شایعترین اختلالات خواب عنوان کرد که در این مرکز تشخیص و درمان می‌شوند.

۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید