اخبار

پیام ریاست دانشگاه به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان: رمضان ماه همدلی و همزبانی است

پیام ریاست دانشگاه به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان: رمضان ماه همدلی و همزبانی است

بسم الله الرحمن الرحیم

هدیه هدایت بخش خداوند مهربان در میانه مشغله های دنیوی ، میهمانی معنوی باشکوهی است که در آن خالق خطابخش پوزش پذیر ، بندگان را به استغفار فرا می خواند تا آنان را از مغفرت خود برخوردار سازد . وچه میهمانی و هدیه ای برتر از آن که جدای از غفران و بخشش ، زمینه تعالی و تقرب فراهم گشته و پروردگار درشبی پر قدر چون قدرش ،ثواب افزون بر هزار ماه را به بنده می بخشد .

ارزش روزهای روزه داری را ما خادمان و پاسداران سلامت مردم نیک می دانیم و باورمندیم به آنچه رسول مهر و روشنایی فرموده اند که « روزه بگیرید تا سلامت باشید » ، و شبهای شب زنده داریش را نیز ، چه اینکه بسیاری از ما، شبهای بی شماری را بر بالین بیماران به عبادت تیمارداری و پرستاری مخلوق رب کریم گذرانده ایم.

در این ماه به اذن خداوند ؛مهربان و بخشنده ، چشم و دل و زبان به قرآن روشن می داریم ، دهان از خوردن و آشامیدن ، چشم و زبان بر بیهوده و دروازه دل را بر دنائت و کژی بر می بندیم و برای اصلاح و رستگاری خود و دیگران دعا می کنیم.

در ماهی که ماه همدلی و همزبانی است ، یاد مولای متقیان حضرت علی (ع) در جانمان تازه تر می شود ، همان راهبر بزرگی که کینه توزی و بخل و حسد، از یکدیگر بریدن و دست از یاری کشیدن را عامل شکست دانسته و خیر خواهی ، یاری رسانی نیکو و امر به معروف و نهی از منکر را ویژگی جامعه همدل و پیروز می دانند.

فرارسیدن ماه مبارک رمضان بر شما مبارک و شهد شیرین عبادت در این شهر پر فضیلت گوارای وجودتان باد.

 دکتر حسین کریم

رئیس دانشگاه

۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید